Dag 1: Haarlem - Dordrecht - Reisverslag uit Dubbeldam, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 1: Haarlem - Dordrecht - Reisverslag uit Dubbeldam, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 1: Haarlem - Dordrecht

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Mei 2017 | Nederland, Dubbeldam

Pffff, de eerste dag zit erop. 101,1 km gefietst. Da's natuurlijk veel te lang voor de eerste dag. Maar het was zulk lekker weer om te kamperen. En het is gek, maar in deze omgeving zijn maar weinig campings. En op papier was het van Haarlem naar deze camping ca. 90 km. Vandaag heb ik de "foutfietsmarge" van 10% dus wel gehaald! Camping is mooi. Ben niet van plan om morgen weer zo lang te fietsen dus dan maak ik het verslag van deze dag morgen af.

Vandaag dus begonnen in Haarlem, bij het St. Jacobs Gasthuis. In de Middeleeuwen (1436) was dit gebouw een klooster/gasthuis waar pelgrims zich verzamelden.

Eerst dus door Haarlem. Konden Santos en ik gelijk goed aan elkaar wennen. Veel bochten, bruggen en bruggetjes en.... stoplichten! Zucht..... een stoplicht is nog niet zoooo erg. Ik heb ze niet geteld maar het waren er zeker meer dan 10 voor ik de stad achter me had gelaten. Stoppen is al niet zo fijn maar met dat gewicht aan de fiets kost het ook echt wel moeite moeite om de boel weer aan het rollen te krijgen. Maar als ik eenmaal vaart heb dan fietst 'ie super!

Via Noordwijkerhout, Leiden, noordkant van Zoetermeer, De Rotte, Capelle aan de IJssel, Krimpen aan de IJssel naar Kinderdijk.

Ik ben nog nooit in (of op?) Kinderdijk geweest. Snap wel dat dit toeristen trekt. Bijzonder mooi gezicht. In een waterrijk, vlak, landschap staan 18 windmolens van rond 1740 die het achterliggende poldergebied van de Alblasserwaard drooghielden. Het fietspad loopt er midden tussendoor! Het was nu niet heel druk, wel aardig wat (vooral Aziatische) toeristen, die echt geen rekening houden met fietsers.... Stel je voor hoe dat in het hoogseizoen is......

Daarna via het veld naar Papendrecht en met een pontje over de Oude Maas. Mooie stukje. De camping was toen niet ver meer, maar zoals gezegd.... ruim 100 km was genoeg voor de eerste dag!

Gefietst 101,1 km
Fietstijd 6:11 uur
Hoogtemeters 386

• 22 Mei 2017 - 23:20

Jan:

Met zo'n superfiets is 100 km toch niet zo ver?
    Doe het rustig aan liefje

• 23 Mei 2017 - 12:35

Janneke :

Veel fiets plezier en geniet van je nieuwe fiets. Wij hebben het maar druk hier om al die fietsers te volgen. Janneke

• 23 Mei 2017 - 17:07

Henk:

waar gaat de reis naar toe. heb van ma begrepen zuid Frankrijk maar dat is wel een erg vaag