Dag 1: Haren - Ommen - Reisverslag uit Haren, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 1: Haren - Ommen - Reisverslag uit Haren, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 1: Haren - Ommen

Blijf op de hoogte en volg Marja

07 Mei 2016 | Nederland, Haren

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Was het een week geleden nog 6 graden vandaag scheen de zon en was het 26 graden!

Jan fietst vandaag mee naar Ommen, op de racefiets en we hebben een hotel geboekt. Nog een nachtje samen.... En dan morgen echt voor 5 weken afscheid nemen.

Om 10.25 uur zaten we op de fiets en reden we Haren uit. Eerste stuk is op zich een bekend gebied en toch ben ik over wegen gekomen die ik niet ken.

Halverwege een stop bij mijn ouders die lekkere broodjes en groentesoep voor ons klaar hadden staan. Lekker en fijn om hen nog even te zien!

Het tweede deel van de route vandaag was onbekend maar erg mooi en afwisselend. Wel de hele dag de wind van opzij of tegen. Dat maakte het best zwaar. De pauzes volgden elkaar steeds sneller op.....

De meeste pauzes bestaan uit even van het zadel af, neus snuiten en wat drinken. Op ca 20 km voor Ommen zagen we een boerderij met een mooie tuin met tafels en stoelen, grote bomen met veel schaduw, en een uitnodigend bord met koffie, thee, ijs en eigengemaakt gebak. Hmmm dat leek ons wel wat. De dame van "Braamberg" was erg gastvrij en vertelde dat ze behalve appeltaart ook net een monchoutaart had gemaakt. De keuze was snel gemaakt en het was erg lekker!

Om ca. 18.15 uur waren we bij het hotel.

Gefietste afstand 99,4 km (had eigenlijk nog even een rondje om de kerk moeten fietsen). Fietstijd ca. 5.45 uur.

Morgen naar Nijmegen, ca. 103 km.

• 07 Mei 2016 - 22:38

Els:

De proloog van jouw Giro de Italia zit er op. Super mooi weer, goede verzorging onderweg en een luxe slaapplek. Goed begin is het halve werk. Veel succes Marja maar bovenal plezier op je tocht.

• 09 Mei 2016 - 14:51

Hans Houwen:

Mooie start en deze week nog pracht weer. Succes Marja, ik heb nu al respect voor je !