Dag 2 en 3: Ommen - Blitterswijck - Reisverslag uit Blitterswijck, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3: Ommen - Blitterswijck - Reisverslag uit Blitterswijck, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3: Ommen - Blitterswijck

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 Mei 2016 | Nederland, Blitterswijck

Dag 2: Ommen - Arnhem

Gisteren is het niet gelukt om mijn verslag op de site te krijgen. Wel 3 x gemaakt....

Gisteren dacht ik naar Nijmegen te fietsen van Ommen. Toen ik dit 's avonds in mijn Mio invoerde bleek dit 115 km te zijn. Leek me wat te veel. Arnhem is ook leuk.

Tja,.....'s ochtends een moeilijk moment. Na het ontbijt moest ik dan toch echt afscheid nemen van Jan. Maar ja, eigen schuld, ik wilde dit toch zo graag?!

Nu echt alleen dus. De eerste 20 km gingen lekker. Vaak wind schuin in de rug, soms een beetje tegen. De resterende 70 km gingen net andersom. De laatste 30 km kwamen daar nog de heuvels bij. Waarschijnlijk lach ik later om deze pukkels, nu deden ze me denken aan wat me nog te wachten staat in Toscane. 27 graden, zon, en de Giro! Jawel in Arnhem haakte ik nog net aan bij het laatste rondje vlak voor de camping.

Camping Warnsborn was mooi! Kwam daar net na 17.00 uur aan. Tentje opgezet en de rest klaargemaakt voor de nacht. Daarna gedoucht. Wat kan douchen toch lekker zijn! Gelijk mijn fietskleding uitgespoeld.

Daarna op zoek naar eten. Terecht gekomen bij een Italiaan in de buurt. Bleef ik in de sfeer van de Giro.

'S avonds mijn boek uitgelezen. Was ik thuis nog net in begonnen maar niet uit gekregen. Nu wel en in de bibliotheek op de camping achtergelaten.

Was een mooie dag en het alleen zijn viel me mee. Nu de nacht nog.....

91,6 km gefietst. Fietstijd 5:28 uur. Totale stijging 492 m.

Dag 3: Arnhem - Blitterswijck

Vanochtend de wekker om 7.30 uur. Niet zo heel goed geslapen. Moest wennen aan de slaapzak en het matje. En tegen de ochtend kreeg ik het koud. Bij het aanbreken van de dag heb ik nog nooit zo veel vogeltjes horen zingen. Was prachtig!

Paar broodjes en kop koffie bij receptie gekocht en om 9.45 uur zat ik (pas) op de fiets.

Tegen 11.30 uur zat ik dan op de route van Reitsma. Nu ga ik dan echt naar Rome. De route was in een woord prachtig! Het stuk tussen Ooij en Gennip maar ook daarna, supermooi! Echt genoten. Wel iets meer rust genomen. Was weer warm en met name de wind tegen maakte het zwaar.

Om 17.00 uur stond ik bij het pontje om over de Maas te steken. Aan de overkant was de camping. De man van het pondje herkende mij gelijk als een Rome-ganger. Hij had een boekje waarin hij de mensen die naar Santiago of Rome gaan vraagt om iets op te schrijven. Heb ik ook gedaan, leuk idee! Er waren vandaag veel eerder ook 2 mensen overgezet die naar Rome gaan. Wellicht zie ik die later nog.

Plekje op de camping is een beetje eenzaam, aan het eind van de camping sta ik helemaal alleen op het trekkersveldje. Maar het plekje zelf is prachtig.

Hoop op een iets betere nachtrust en dan morgen dag 4.

Vandaag 86,35 km gefietst. In 5.19 uur en 456 hoogtemeters.

  • 09 Mei 2016 - 22:00

    Carla:

    Zo al 3 dagen erop zitten. Heb je er ook een pauze dag tussen zitten binnenkort?

  • 09 Mei 2016 - 23:09

    Joop:

    Lijkt mij heerlijk om eindelijk echt op weg te zijn. Toevallig stonden wij de laatste week van april ook op camping de Warnsborn. Je fiets al mooie afstanden. Dat gaat wel lukken.
    Mijn volgende reactie duurt even en komt uit de USA.
    Groeten Joop

  • 13 Mei 2016 - 09:04

    Hans :

    Fijn dat je aan het begin zulk mooi weer hebt, maakt het een stuk leuker en makkelijker dan bijvoorbeeld het weer van een week eerder. Succes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 16210

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: