7 nachtjes slapen - Reisverslag uit Haren, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu 7 nachtjes slapen - Reisverslag uit Haren, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu

7 nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 April 2016 | Nederland, Haren

Nog een week te gaan. Vandaag voor het eerst met de volledige bepakking gefietst. Ca. 80 km. Viel me niet mee.

Denk dat ik ongeveer 20 kilo bij me had (excl. water, banaan en repen). Beide achtertassen 5,8 kilo, tent + stoeltje 3,2 kilo. In kratje voorop in eerste instantie 5,7 kilo maar al snel een tas (2,2 kilo) eruit gehaald en achterop erbij vastgemaakt (geweldige uitvinding die herbruikbare tyraps/tie-wraps). Had ergens gelezen dat optimale verdeling 2/3 van het gewicht achterop, 1/3 voor. Dat ga ik niet redden.

Rondje gemaakt vanuit Haren via Roden naar Assen, TT (Vriend Jan heeft als hobby rondjes met zijn Yamaha rijden op circuits. Moet zeggen was best leuk om te zien en te horen!). Op de foto staan ze in de rij te wachten tot ze het circuit op mogen.
Terug via oa Gasteren en Zuidlaren.

Mijn navigatie heeft een "surprise me" functie. Is leuk om in te voeren waar je naar toe wil en dan uit 3 routes te kunnen kiezen. Wordt telkens weer verrast!

Morgen van plan om een rondje van 60 km te fietsen en dan daarna de tent in de tuin op te zetten. Kijken hoe dat gaat.....

Gelukkig worden de weersvooruitzichten steeds beter naar eind volgende week toe. Ben nogal een kleum....

  • 03 Mei 2016 - 21:02

    Frans:

    Was even zoeken, maar gevonden. Probeer je te volgen. Veel plezier en groeten aan de familie.

  • 03 Mei 2016 - 21:38

    Jan:

    Hallo Marja,

    Ik heb je gevonden! Ik had je reactie gemist en er dus ook niet op gereageerd (heb wel meer reacties gemist hoor). Ik ben net (gisteren, 2 mei) teruggekomen uit Rome en heb het een ge-wel-di-ge ervaring gevonden, maar dat had je wellicht al begrepen.

    Je eerste vraag was: of het (voor jou) een beetje spannend / eng is. Nee hoor, dat gaat het ècht niet worden. Die Heike (wandelaarster) liep, wat uiteraard maakt dat het allemaal veel langzamer gaat. Dat effect heb je niet op de fiets (tenminste, ík niet..).

    Verder vroeg je je af waarom ik niet kampeerde in Sorano. Nou, toevallig was daar geen camping volgens boekje van Reitsma. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het ook wel lekker vind om bij slechter weer / kou een hotelletje / B&B'tje te pakken. Jij gaat in mei, dus dan heb je dat aspect van kou (bijna) niet. Trouwens, jeugdherberg is mooi alternatief en vrijwel hetzelfde geprijsd als een camping!

    Mocht je nog meer vragen hebben: ik beantwoord ze graag!

    Ik wens je heel veel plezier!
    Jan

  • 03 Mei 2016 - 21:39

    Jan:

    Je kunt me mailen op: jjes@kpnmail.nl

  • 06 Mei 2016 - 08:41

    Joop:

    Marja,
    De laatste dag thuis. Het weer perfect. De conditie komt wel tijdens het fietsen ! Heel veel plezier gene set en goede reis.
    Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16069

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: