Dag 27: Fratta Polesine - Argenta - Reisverslag uit Argenta, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 27: Fratta Polesine - Argenta - Reisverslag uit Argenta, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 27: Fratta Polesine - Argenta

Blijf op de hoogte en volg Marja

02 Juni 2016 | Italië, Argenta

Palladio. Mocht iemand ooit in Fratta Polesine willen overnachten dan vind ik dit een aanrader. Wat een lieve mensen! Gisteravond super lekker gegeten, alles erop en eraan. Wat denk je? €15,-! Special price! En de kamer, inclusief ontbijt €40,-. En alles tip top!

Ging dus met een lekker gevoel op pad vanochtend. Fietsen ging ook lekker. Weinig wind, af en toe een zonnetje erbij. Rond 10 uur werd het wel al warm en broeierig. Zou ik het droog houden vandaag?! Route was mooi. Afwisseling van veld, landbouw, bomen, stukje langs een watertje.... En dan ineens een grote rivier. Goh, welke zou dit zijn? Was in ieder geval een mooi stuk. Ze hadden allerlei recreatieve voorzieningen aangelegd over een afstand van misschien wel 5 km. Sportvelden, wandelpaden, fietspaden. Erg mooi. Later zag ik dat die grote rivier de Po was! Ach ja, aardrijkskunde was nooit mijn beste vak....

Om ca half 12 kwam ik in Ferrara aan. Paar indrukwekkende gebouwen. Leuk centrum. Wat rondgewandeld en geluncht. Even voor tweeën ging ik verder. De zuidkant van de stad heeft nog een groot deel van de oude stadswal intact. De route ging daarlangs en wat verder langs de Po Morte di Primari (een slingerende oude aftakking van de Po). Niet veel later werd mijn eerdere vraag of ik het droog zou houden beantwoord. Nee dus. Nu vind ik regen op zich niet zo erg. Maar ik zag ook hele felle bliksemschichten recht naar beneden gaan en daar ben ik niet gek op (en dan druk ik me voorzichtig uit, ik ben altijd erg bang wanneer het onweert). Maar goed, ik moest wat. In dit gedeelte van de route waren niet zo veel overnachtingsmogelijkheden. In Argenta (een plaats op ca 5 km van de route) wel. Het alternatief was door tot het eind van de etappe maar dan moest ik weer ruim 100 km fietsen. Met mooi weer had ik dit misschien wel gedaan. Nu was ik blij dat ik Argenta heelhuids (wel een beetje nat) heb bereikt. Het laatste stuk heb ik van de route niet heel veel gezien. Zat vooral naar boven te kijken en vooruit. De Italiaanse wegen zitten nogal vol gaten en scheuren. Je moet dus wel goed opletten. Zal eens een keer een foto maken van een slecht stuk weg. Was in Duitsland (en ook in Nederland en Oostenrijk) toch wel anders....

73.9 km gefietst vandaag. Fietstijd 4:15 uur.

  • 02 Juni 2016 - 23:00

    Pap En Mam :

    Hoi Marja,
    Dat was gisteren een lange dag 106 km , wij vinden het een geweldige prestatie,
    en dan s Avonds een mooi verslag,we kijken er elke avond naar uit.
    Maar ook een beetje bezorgd,vooral met het onweer.
    Ondanks dat je geniet van al het mooie,zijn we gerust dat tot nu alles goed vverloopt.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 16209

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: