Dag 28: Argenta - Cervia - Reisverslag uit Pinarella, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 28: Argenta - Cervia - Reisverslag uit Pinarella, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 28: Argenta - Cervia

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Juni 2016 | Italië, Pinarella

Stressssss vanochtend. Voor de eerste keer deze vakantie stress. Of erger nog......paniek.....zweet brak me uit...... Mijn Mio, mijn maatje, mijn steun en toeverlaat, is vol. Hij kan alleen nog maar aan en uit en wanneer ie aan is komt er op het scherm de melding dat het geheugen bijna vol is en dat ik dit kan beheren op de site MioShare. Maar ik heb geen computer bij me en het kabeltje van de Mio past niet in mijn iPhone of iPad.... Moet volgens mij ook met WiFi kunnen. Ik de iPad gepakt en aangelogd op de site. Niks. Kom er wel op maar er zitten geen gegevens van de mio in en bij Geschiedenis zit ook geen kopje Beheer. Naar beneden en aan de zoon gevraagd of ik de mio aan de computer mocht koppelen. Dat mocht wel maar loste ook niets op. Hij begreep niet helemaal wat de bedoeling was en er kwamen allemaal Italiaanse vragen op het scherm waarvan ik weer niet wist wat ik ermee moest. Dat werkte niet.... Dus zonder navigatiesysteem op pad, zonder tracks..... Moet het nu met alleen het boekje doen. Maar ik zat wel zo'n 5 km van de route af.... Gelukkig heb ik wel een redelijk richtingsgevoel (dacht ik vanochtend). Om 9:15 uur was ik onderweg. Eerst proberen de route te vinden. Dat is gelukt na zo'n 8 km. Mooi en nu strak het boekje volgen.

Eerste deel was zelfde beeld als gisteren. Veldjes, landbouw, af en toe een dorpje. Wat ik nog vergeten was te vertellen is dat de afgelopen dagen bij heel veel huizen er een groot hek omheen staat en achter ieder hek een klein rotkeffertje. De eerste paar keer schrok ik daarvan. Dacht dat ze gewoon door het hek heen zouden komen.... Inmiddels ben ik eraan gewend en blaf ik terug of ik negeer ze ( en dat vaker, hoor!).

Even na het dorp Anita was er een groot meer, Valli di Comacchio. Daar waren roze flamingo's. Daarna met een pontje de Reno over. Voor €1,- bracht een aardige meneer mij en mijn fiets naar de overkant en bood hij aan een foto van mij te maken. Altijd goed. Daarna zuidwaarts richting Ravenna. Dat wat ik ervan gezien heb was niet bijzonder. Ik was er rond 13:00 uur en heb er pizza en ice tea gehad. Zat toen al op 57 km, dus was mooi gevorderd en met het boekje ging het goed.

Paar km ten zuiden van Ravenna was er nog een leuk dorpje, Classe, en daarna ging het 11 km onverhard door een bos. In het begin stond een fietsroute naar Cervia aangegeven en klopte eea met de route in het boekje. Tot 6.5 km. Over brug dan links aanhouden. Ik dus links aanhouden en dan moest ik na 600 m langs een slagboom komen, dan links en dan over een brug. Geen slagboom, geen brug dus na 800 m maar terug naar punt waar ik links was gegaan. Rechtdoor gegaan en toen kwam er kort erna een splitsing, die maar links aangehouden. En inderdaad een slagboom en brug volgden. Mooi ik zat weer goed. Maar na die brug waren er drie bospaden. Lang verhaal kort, met mijn richtingsgevoel kwam ik er niet. Verdwaald! Had al twee van de drie geprobeerd en had alweer een verhoogd stress niveau toen ik 2 fietsers zag. Gevraagd welke kant ik op moest om naar Lido di Classe te gaan. Zij gingen ook die kant op, ik mocht hun volgen. Fijn! Waar ik allemaal wel niet langs gekomen ben...., en nergens meer een bordje......, en er klopte ook helemaal niets van de routebeschrijving. Maar na een kwartiertje of zo zag ik een observatiehut en die stond ook in het boekje. En ja hoor even later waren we het bos uit. Was een supermooi bos. Echt heel erg mooi. Stond bij dat het pad van matige kwaliteit was (en er was een asfaltaternatief), nou ik vond het aanzienlijk beter dan veel geasfalteerde wegen waar ik overheen ben gestuiterd. Na het bos volgde een waterrijk gebied waar allemaal vissers actief waren, maar op een manier die ik nog nooit heb gezien. Maar mooi was het wel.

Daarna was het nog maar een klein stukje tot de kust. Eerste deel was super toeristisch. Er waren ook veel campings. Had een paar uitgezocht ook op basis van de omschrijving op de site van de ANWB. De eerste was een aardige met WiFi en een internetcorner. Maar de plekken voor kampeerders met fiets en tent waren niks. Achter een toiletgebouw, op zand en een beetje grind en er stond verder niks/niemand op die tentplekken. Ondanks de internetcorner toch besloten om naar de volgende te gaan. Die lag zo'n 7 km verder. Koste moeite om hem te vinden (van 't padje af en nu geen mio waar ik adres in kan voeren) maar is gelukt en daar sta ik nu. Gewone plek, dus zeer ruim voor mijn kleine tentje. Wel erg druk. Blijkt een nationale feestdag te zijn vandaag of gisteren dus de Italianen hebben een lang weekend..... En er was een bandje wat optrad met muziek uit de jaren 60/70/80. Was om 12 uur afgelopen en daarna was het ook heel snel rustig. Tot 01.30 uur toen mijn darmen ineens ernstig van streek waren..... De details zal ik jullie verder besparen ;-).

Gefietst 88.8 km. Fietstijd 5:34 uur. In totaal zit ik inmiddels op ruim 2000 km (om precies te zijn 2037!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 16079

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: