Dag 24: Bassano del Grappa - Oriago - Reisverslag uit Malpaga, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 24: Bassano del Grappa - Oriago - Reisverslag uit Malpaga, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 24: Bassano del Grappa - Oriago

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 Mei 2016 | Italië, Malpaga

Vanochtend begon de dag weer grijs en met regen. Rustig aan gedaan vanochtend. Verrassend goed ontbijt (had gelezen dat het ontbijt in Italie vaak niet veel voorsteld in hotels. En dit was mijn eerste hotel.Maar dat was dus super). Zo rond 9:30 uur zat ik op de fiets. Het eerste uur regende het. Daarna klaarde het op en ik heb ook heel regelmatig de zon gezien!

Bijzonder hoe snel het landschap na Bassano veranderde. De bergen waren ineens weg en het was volledig vlak. Er waren stukjes dat het bijna Nederlands aandeed. Veldje met mais, graan, rijtje bomen, soort Drentsche Aa..... Eerlijk gezegd vond ik er niet zo veel aan! Volgens mij ben ik verwend geraakt.... Er waren ook bijna geen fietspaden maar vaak auto luwe maar ook best wel drukke wegen. Ik vond dit zeker niet het mooiste gedeelte van de route. Tuurlijk, er waren prachtige huizen en villa's onderweg te bewonderen. En de lunch die voor mij in een kleine Italiaanse bar is klaargemaakt maakte veel goed!

Net voor de lunch stukje met een Nederlands stel opgefietst. Margreet en Nico uit Alkmaar. Ervaren fietsers, zijn ook op weg naar Rome en gaan ook op de fiets terug, maar dan via de Toscane route!

Het laatste gedeelte verliep de communicatie tussen de Mio en mij niet optimaal. Vaak begreep ik absoluut niet waar hij mij naar toe wilde laten fietsen. Regelmatig zat hij fout en een keer fietste ik op een weg waar ik helemaal niet mocht fietsen..... Uiteindelijk is het met het boekje en mijn mobiel toch gelukt!

Zit nu op ongeveer 18 km voor Venetië. De laatste kilometers schijnen echt niet mooi te zijn. Daarnaast mag en kan je in Venetië niet fietsen (alleen waterfietsen ;/)). Voor dit hotelletje is een bushalte en er gaat ieder half uur een bus naar Venetië. Ben reuze benieuwd hoe dat zal zijn. Hoor verschillende reacties. De een vindt het niks, de ander prachtig. In ieder geval een dag zonder fietsbroek, zonder m'n fiets....

Vandaag 85.2 km gefietst. Fietstijd 4:57 uur.

  • 30 Mei 2016 - 22:39

    Jolanda:

    He Marja,

    Morgen dus toch een rustdag

  • 30 Mei 2016 - 23:58

    Frans:

    Even een reactie uit het zonnige Portugal. Vanaf vrijdag geen WiFi gehad. Maar nu opeens wel. Zie dat je al flink op weg bent en relatief veilig de Alpen bent doorgekomen. Volgens mij lig je aardig op schema. Is het nu wat er je zo een beetje van verwacht had? In ieder geval een prestatie op sportief gebied. En dat je nog de discipline hebt om zo vaak iets te schrijven na het fietsen. Dat zou mij niet lukken.
    Momenteel gaan Janneke en ik samen met de dochters met trein en bus door Portugal. Dochters hebben eindexamen gedaan en dus nu even vakantie. We hebben goede hoop dat ze geslaagd zijn. Het is leuk zo te reizen, maar veel wachten. Fiets is beter en heb je het meer in de hand. En je blijft natuurlijk in beweging.
    Groetjes van Frans Janneke en Maryse en Irene.

  • 31 Mei 2016 - 08:11

    Jolanda:

    Zie dat mijn tekst niet helemaal is overgekomen.....
    Veel plezier in Venetië. Fijne dag en succes met de 'laatste' loodjes naar Rome.

    Liefs Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16200

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: