Dag 22 en 23: Auer - Calceranica al Lago - Bassano - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 22 en 23: Auer - Calceranica al Lago - Bassano - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 22 en 23: Auer - Calceranica al Lago - Bassano

Blijf op de hoogte en volg Marja

29 Mei 2016 | Italië, Bassano del Grappa

Dag 22: Vroeg opgestaan en de spullen ingepakt. Zat om 9 uur op de fiets. Bewust want het venijn vandaag zat 'm op het eind. En het zou warm worden vandaag, 28 graden! Voorlopig de laatste "pukkel" na Trento. Tot aan Trento ging het lekker. Langs de Etsch nog steeds, ook al heet deze rivier hier de Adige. Licht dalende route met een beetje wind tegen. Was mooi op tijd in Trento. Tot zover prima. Tijd voor een terrasje en een lunch.

Maar toen.... In het boekje van Reitsma staat ook dat het een paar km steil omhoog gaat. Maar ach.... Met de Alpen achter de rug gaat zo'n bultje toch geen problemen opleveren?!
Nou dat deed ie dus wel. Allemachtig wat een rot stuk. Heb hele stukken gewoon niet kunnen fietsen. Wanneer je dan stil valt kom je gewoon niet meer op je fiets en moet je lopen tot een stuk waar het iets vlakker is. Maar lopen met een fiets met bepakking en flink omhoog valt ook niet mee! Met als dieptepunt dat ik ook nog met fiets en al ben omgekukeld toen mijn linkervoet ineens vast zat in het klikpedaal waar ik niet op had gerekend (ik had deze afgeplakt omdat ik daar erg moeilijk uit kom en ik vermoed dat dit een van de oorzaken van die overbelaste enkel was). Maar goed daar lag ik dan... Beschadigd ego en wat blauwe plekken. Had nagenoeg geen tempo dus hard ben ik niet tegen het asfalt "gesmakt"...... Stopten allerlei bezorgde mensen of ik hulp nodig had. Heel lief maar het ging echt wel. Uiteindelijk toch de top bereikt. Ik weet het niet precies, maar volgens mij was het in totaal ongeveer 6 km waarvan dus 4,6 km echt wel fors klimmen. En ik heb dit in anderhalf uur gedaan...met val..... Wat een toptijd ;-(. Daarna nog een kleine 20 km voor de camping aan het meer die ik op het oog had (Calceranica al Lago). Redelijk gefrustreerd en moe kwam ik daar aan.

Mocht zelf plek uitzoeken. Er was geen veldje voor tentjes of zo dus ik stond op een gewone plek voor caravans etc. Waren veel Nederlanders en die waar ik achter ging staan vroegen gelijk of ik zin had aan een bakje koffie toen ze merkten dat ik Nederlands was. Nou, en of ik zin had in een bakkie koffie. Dat is me nog niet vaak zooooo welkom geweest. Daarna tentje opgezet etc en plek gezocht om te eten.

Gefietst 69.5 km. Fietstijd 5:01 uur (zucht!).

Dag 23: Om 6:45 uur hoorde ik wat zachte druppels vallen op de tent. Had nog wat was buiten hangen dus even gekeken hoe het er buiten uitzag. Op zich redelijk onschuldige wolkjes nog maar je kon zien dat er meer aan kwam achter de bergen. Was binnengehaald en weer in de slaapzak gekropen. Maar even na 7 uur toch maar eruit. Er was immers veel regen voorspeld. Niet zo vroeg (volgens mijn appje pas vanaf 10 uur), maar toch. Dus alles ingepakt en dat was net op tijd. Om ongeveer 8.15 uur de eerste onweersbui. Hozen.... Broodjes bij de campingwinkel gehaald en bij de toiletten opgegeten. Onweer was om 9 uur over, de regen nog niet, maar ja, kan daar niet de hele dag onder het afdakje blijven staan. Dus spul aangetrokken en op pad.

Eerste 45 km was bekend. We hebben hier vorig jaar in Levico op een camping gestaan en langs de rivier gefietst. Toen met iets beter weer. Is een super mooie route. Maar het zag er nu wel minder fraai uit. Veel grijze en grijs/groen tinten maar weinig vergezichten. Evengoed nog steeds mooi, moet je nagaan. Het is wel een uurtje of 2 droog of bijna droog geweest. Maar ik heb ook een half uur geschuild in een bushokje omdat het hoosde en onweerde.

Onderweg wel wat dorpjes gepasseerd maar Grigno en Valstagna zagen er het leukst uit. Met mooi weer is het daar vast erg gezellig. Nu ben ik maar gewoon doorgefietst. Om steeds regenpak aan en uit te moeten doen.... Uiteindelijk was ik daarom wel redelijk op tijd in Bassano del Grappa. En toen ik gedouched had en de stad wilde gaan bekijken (was toen 17.00 uur) was het droog! OK, geen zon gezien vandaag maar Bassano wel goed kunnen bekijken. En dat is een leuk stadje! Komt zeker op mijn lijst om nog eens terug te gaan! Bassano is beroemd om zijn Grappa (soort jenever) en zijn keramiek. En het heeft ook een eigen Ponte Vecchio! In de buurt van die brug gegeten en uiteindelijk door een hoosbui van het terras afgedropen. Zo eindigde de dag toch weer nat!

Vandaag gefietst 77.5 km. Fietstijd 4:16 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16080

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: