Dag 20 en 21: Pfunds - Latsch - Auer - Reisverslag uit Auer, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21: Pfunds - Latsch - Auer - Reisverslag uit Auer, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21: Pfunds - Latsch - Auer

Blijf op de hoogte en volg Marja

27 Mei 2016 | Italië, Auer

Gisteren geen goede internetverbinding en geen verslag kunnen maken.

Donderdag door 3 landen gekomen. Begonnen in Oostenrijk. Daarna even in Zwitserland om terug te komen in Oostenrijk. En uiteindelijk dan Italie! Was de zwaarste etappe op papier. Over de Reschenpass. Eerste 5 km waren vlak. Bij de volgende 7 dacht ik soms dat de klim al was begonnen.... Bij de Zwitserse grens stond nog iemand bij de douane te controleren. Was even bang dat ik de inhoud van mijn tassen moest laten zien. Gelukkig mocht ik door. Dat hield in, gelijk linksaf en beginnen met het zwaarste deel: 6 km met 7% stijging! Er waren 11 haarspeldbochten en die waren ook genummerd. Te beginnen bij 11. Aftellen dus. Ook letterlijk! Verstand op nul en trappen. Rustig aan een tempo zoeken dat ik vol kon houden. Bij nummer 11, 4 en 1 heb ik gestopt om een foto te maken en om even rust te nemen. Maar op zich viel het mee en was het prima te doen. Daarna nog 7 km op en af en per saldo nog een paar kleinere klimmetjes om tot de Reschenpass te komen. Paar kilometer ervoor was ik in Italie terecht gekomen. En .......wederom een teleurstelling...... Geen bordje, geen teken, niets dat erop duidde dat ik het hoogste punt had gehad. Er waren veel meer fietsers en de meeste bleven wel even ergens staan om een foto te maken. Heb ik gebruik van gemaakt om ook een foto van mij te laten maken, ergens in de buurt van de Reschenpass.... Daarna langs de Reschensee en de Haidersee. Bij de Reschensee was ik langs de oostkant gegaan. Dan kwam je vlakbij de verdronken toren van Graun langs. En die wilde ik natuurlijk met eigen ogen zien. Een heel dorp dat in 1950 onder water is gezet door de aanleg van een stuwmeer waaruit de Reschensee is ontstaan. Allen de toren is nog zichtbaar. Leverde prachtige plaatjes op. Ik heb de mooiste bijgevoegd. Langs die beide meren was verder nog redelijk vlak tot wat heuvels. Daarna ging het vlot naar beneden. Heerlijk! Zo kan ik het een heeeele tijd volhouden. Flink doorgefietst en uiteindelijk in Latsch terecht gekomen. Camping achter een hotel. En wat denk je VOL....... Zucht, ik was moe en bezweet en had mij ingesteld op deze camping. De volgende was 15 km verder..... Maar er was nog wel een mogelijkheid. Mocht ik wel even gaan kijken. Was achteraf, tussen stacaravans in. Daar stonden ook al 3 tentjes dus dat dan maar gedaan. Maar was niet de mooiste plek. Er was een of ander evenement met van die BMX fietsjes en daardoor was die camping zo vol.

Vandaag 82.6 km gefietst. Fietstijd 5:58 uur.

Vrijdag redelijk vroeg wakker door de zon en de vogeltjes. Beide vind ik best leuk maar niet perse om 5 uur in de ochtend. Nog wat geprobeerd te slapen. Uiteindelijk zat ik toch nog iaat op de fiets, tegen half 10. De route was redelijk relaxed op de laatste 20 km na. Het eerste deel naar Merano en Bolzano ging langs de Etsch. Redelijk toeristisch fietspad maar wel erg mooi. In Merano dacht ik een kopje koffie te gaan drinken in het centrum. Daar was ik doorheen voor ik er erg in had. De route ging niet door maar langs het centrum en geen koffiebar gezien.

Even na Merano een stel uit Zwolle tegengekomen die de route tegengesteld fietsten. Leuk mee gesproken. Waren ervaren fietsers en zij zijn wel veel Rome gangers tegengekomen. Daarna toch een "tentje" met koffie, taart, broodjes etc. gevonden. Na Bolzano ging de route van de rivier af en volgde deze een oude spoorlijn. Oh, dat kan nooit heel erg zijn, dacht ik. Maar was wel 5 km 3% met een paar stukjes 10%. Was een oude wijnroute. Op de hellingen wordt wijn verbouwd, in de dalen m.n. appels. Wat dat betreft ben ik te vroeg. De appeltjes waren nog heeeeel klein. Maar goed, hoe mooi de klim ook was, hij hakte er toch wel in. De afdaling was dan wel weer erg mooi, langs de Kalterer See. En vandaar was het nog ca. 7 km tot de camping. En wat denk je weer VOL! Maar toen ik vertelde dat ik alleen was en alleen een tent had was er gelukkig wel plek. Er waren 4 speciale fiets/tent plekken. Klein en aan de rand van de camping maar wel prima. Overigens beginnen nu wel weer ergens kikkers enorm veel herrie te maken. En ik sta nu niet aan water. Maar achter mij zit een soort muur, en wat daar dan achter zit?! Hopelijk houden ze zo hun bekkies en kan ik lekker gaan slapen. Misschien toch nog ergens oordopjes gaan kopen?

Vandaag gefietst 78.4 km. Fietstijd 4:52 uur.

  • 28 Mei 2016 - 01:38

    Henk. Ria. Hardwin. Berwoud:

    zie uit naar de foto's van dag 20 en 21 . over oordoppen gesproken ik zou dat niet doen want dan ben je van de natuur afgesloten. kreeg het idee dat je met het fietsen naar romen was begonnen om tot je zelf te komen en tot de natuur en tot bezinning (rust in je hoofd ) of heb ik dat te diep zinnig op gevat.
    denk maar zo nog een dag en dan is het zondag dus (rust dag ) of doe je er daar niet aan.

    sterkte wat je ook doet.

    henk .ria. hardwin. berwout.

  • 28 Mei 2016 - 09:49

    Marian:

    Ha die Marja,

    Hier in de workflow gaat de tijd zo snel dat ik al meer dan een week verslagjes lezen achter loop. En jee, wat ben je al opgeschoten! Je bent al in Italie aangekomen. Ik lees weinig meer over je enkel, ik hoop dat dit een goed teken is.
    Het is ook wel mooi om te lezen dat je er nu veel relaxter in zit dan in de eerste verslagjes. Op naar Rome en ik blijf je volgen!

  • 29 Mei 2016 - 07:03

    Carla:

    Saai, weer geen wifi gehad op je camping? Nog even en je bent de bergen al weer voorbij. Lig je op schema of lig je voor? Maar 1 rustdag tot nu toe.... Je fiets ook wel weer lange stukken met je enkel, gaat dat goed?

  • 29 Mei 2016 - 16:36

    Lammie:

    Hallo Marja
    Fijn dat het weer beter met je enkel gaat.
    Wat jammer dat het weer tegenvalt.
    Ook dit weekend hebben wij boven de 20 gr.
    In Monaco ( vandaag) tijdens de Grand Prix bleek het flink geregend te hebben.
    Wij genieten van de tuin.
    Heel veel succes!
    Lig je op schema?
    Groetjes ook van Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 16202

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: