Dag 7: Koblenz - Schwabenheim - Reisverslag uit Schwabenheim, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 7: Koblenz - Schwabenheim - Reisverslag uit Schwabenheim, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 7: Koblenz - Schwabenheim

Blijf op de hoogte en volg Marja

13 Mei 2016 | Duitsland, Schwabenheim

Dag 7 alweer! Een week onderweg. En wat heb ik al veel gezien. Helaas nog geen bijzondere ontmoetingen met mede-Rome-gangers. Langs de Rijn zijn wel veel bepakte fietsers. Met een aantal kort gesproken (terwijl ik stond te wachten voor een spoorwegovergang, voor 2 treinen hebben we zeker 10 minuten moeten wachten.... Trein had vertraging?.....).

Tot een uur of 2 ging het letterlijk en figuurlijk voor de wind. Heerlijk om eens de wind in de rug te hebben na 6 dagen tegenwind. Langs de Rijn en prachtige uitzichten en dorpjes. Zo ben ik langs Spay, Boppard, st. Goar (bekend van Loreley), Oberwesel en Bacharach gefietst. In dat laatst genoemde dorp heb ik gelunched. Veel mooie vakwerkhuizen en leuke kleine straatjes. Even doorheengewandeld.

Merkte dat mijn enkel weer pijn ging doen. Gisteren met het fietsen ook al wat last van gehad, maar met het lopen verder niet. Nu voel ik de enkel ook met lopen. Toen ik na de lunch weer op het pad bij de Rijn kwam was het weer omgeslagen. Hele harde wind, met vlagen vanuit iedere richting, en een dreigende lucht. Heb het nog een klein uurtje droog kunnen houden maar vanaf een uur of 2 ging het regenen, hagelen en onweren.

Eerst wat geschuild in een tunneltje onder een spoorlijn met een fanatieke Duitse wielrenner. Later toen het onweer en de regen wat minder werd voor het eerst mijn regenkleding uitgeprobeerd. Was ineens ook heel veel kouder.

De laatste 15 km heb ik de Rijn verlaten en ging het weer door de landerijen met lichte heuvels.

Heb nu een Zimmerfrei in Schwabenheim (€39,- incl. WiFi, zonder ontbijt). En lekker gegeten bij (alweer) een Italiaan. Mijn enkel deed aan het eind echt superzeer. Kom de trap bijna niet af. Ingesmeerd met Perskindol (had een paar proefzakjes van "spul voor zere spieren" bij me). Kijken hoe het morgen is.....

Vandaag 88.85 km gefietst. Fietstijd 5:13 uur. Stijging 540? m.


  • 14 Mei 2016 - 02:35

    Emma & Aart:

    Dag Marja! Ik zit in de nachtdienst en dacht ik lees je berichten eens.. de komende tijd blijven we je zeker volgen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met je enkel.. succes, en nogmaals, erg dapper dat je dit doet hoor! Lieve groet uit Nederland

  • 14 Mei 2016 - 15:25

    Pap En Mam :

    Hallo Marja,
    Fijn dat we de berichtjes kunnen ontvangen, loopt alles
    naar wens,mooie foto zeg,goed om jou zo te zien,
    dat doet ons goed, en nu maar hopen dat de enkel opknapt,
    laat even weten of berichtje ook over gekomen is .
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 16203

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: