Dag 6: Villip - Koblenz - Reisverslag uit Ehrenbreitstein, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 6: Villip - Koblenz - Reisverslag uit Ehrenbreitstein, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 6: Villip - Koblenz

Blijf op de hoogte en volg Marja

12 Mei 2016 | Duitsland, Ehrenbreitstein

Vanochtend even weerbericht bekeken voor vandaag. Oeps, vanmiddag regen en onweer. Ik, in een tentje en onweer..... Geen goede combi! Dus op Booking.com gekeken naar een hotelletje. Hee, nog een 1-persoonskamer voor €40,- in de aanbieding. En inclusief WiFi en ontbijt. Haast te mooi om waar te zijn...... Gelijk geboekt!

Zucht... Hele dag redelijk mooi weer gehad met tegen de avond zelfs veel zon! Morgen voorspellen ze weer regen en onweer in de middag. Even kijken op Booking.com.....

Vandaag rustig aan gedaan. Last van mijn "zitbotje". Eerste deel in en na Villip was nog een beetje klimmen en een stuk "Vaals plat". Daarna een lange afdaling tot aan de Rijn. Snelheid liep op tot boven de 40. Mijn fiets wilde best harder, maar mijn ingrijpen hield hem tegen ;-).

De rest van de dag ging het (bijna) langs de Rijn. Daar waren hele mooie stukken bij en ook die minder fraai waren.

Redelijk op tijd kwam ik in Koblenz aan. Koblenz ligt op het punt waar de Moezel en de Rijn samenkomen. "Confluentes" = samenvloeiing.

Voorbij de camping gefietst.....in de zon......op zoek naar mijn hotelletje, kamer met WiFi en ontbijt voor €40,-....
Blijkt aan de andere kant van de Rijn te liggen, vlak bij de Vesting Ehrenbreitstein. Na Gibraltar de grootste rotsvesting van Europa!

Nadat ik me opgefrist had in mijn kamertje ben ik lopend de stad in gegaan. Ca 3 km, langs de Rijnoever en prachtige gebouwen.

Heb bij een Italiaan gegeten. Echt Italiaans: Franse biologische maïskip met spinazie en gepofte aardappel. En een goed glas wijn uit de regio van Venetië, dat dan weer wel... Buiten op het terras, in de zon....

65.1 km gefietst vandaag. Fietstijd 4:15 uur. Stijging 366 m.

  • 12 Mei 2016 - 22:32

    Carla:

    Mooi dat stuk langs de rijn. Doet me denken aan de treinreis naar Zwitserland.... Prachtig! Hoever ben je gestegen? Zit er al heel anders uit an de eerste dagen.

  • 13 Mei 2016 - 11:20

    Jan (andere Fietser):

    Hallo Marja,
    Lees dat het goed gaat met je fietsreis. Vond dat platte stuk (jouw dag 5) ook vrij saai, maar daar ben je nu van af! Dat van dat hotel en dat dat hoog blijkt te liggen herken ik. Had mezelf ook vergist in het begin. Dat gebeurt je geen tweede keer!
    Heb je het naar je zin? Succes met je fietsreis. Het gaat alleen maar leuker worden!
    Groetjes, Jan

  • 14 Mei 2016 - 11:41

    Els:

    hoi Marja,
    Wat een mooie tocht en foto's. Je geniet volop en hebt je draai al aardig gevonden. Vandaag al een week op pad. Gaat best snel. Ik krijg veel inspiratie voor mijn volgende sportieve uitdaging...maar ik ga eerst een stukje lopen.
    NOAD en ik blijf je volgen.
    Lieve groeten Els en André.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16055

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: