Dag 5: Linnich - Villip - Reisverslag uit Villip, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 5: Linnich - Villip - Reisverslag uit Villip, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 5: Linnich - Villip

Blijf op de hoogte en volg Marja

11 Mei 2016 | Duitsland, Villip

Vanochtend zat ik een uurtje eerder op de fiets dan de afgelopen dagen. Heerlijk fietsweer. Ik ging als een speer! Weinig wind en ik denk een graad of 18.

Eerste deel ging weer grotendeels onverhard langs de Rur. Echt heel erg mooi. Alleen rond Julich was het even wat minder mooi. Na Duren moest ik, helaas, de omgeving van deze rivier verlaten om de oversteek te maken naar de Rijn.

De volgende 50 - 60 kilometers gingen door uitgestrekt landbouwgebied. Op zich wel mooi maar de wind was weer toegenomen (en voor de afwisseling tegen), het was zonnig en warm en bijna geen schaduw onderweg. Best afzien dus!

Niet verrassend dat ik Remagen vandaag niet heb gehaald. Zit nu in Gasthof Henseler in Villip. Ca. 16 km voor Remagen. Ruime kamer met dakterras. En een fijne douche! Alle stuifmeel heerlijk van me af kunnen spoelen.

Zojuist is hier een buitje geweest. En wanneer de weersverwachting uit gaat komen, gaat morgen de eerste dag met regen worden. We zullen zien.....

101,3 km gefietst. Fietstijd 6:35 uur. Stijging 584 m.