Dag 18: Klais - Roppen - Reisverslag uit Roppen, Oostenrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 18: Klais - Roppen - Reisverslag uit Roppen, Oostenrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 18: Klais - Roppen

Blijf op de hoogte en volg Marja

24 Mei 2016 | Oostenrijk, Roppen

Brrrr, vanochtend 4 graden (gevoelstemperatuur nul) volgens een app. En...... Regen.... Rustig aangedaan. Volgens datzelfde appje zou het vanaf 10 uur iets minder hard gaan regenen en de temperatuur iets oplopen.

Ontbijtje was super! Net zoals alles in dit Gasthaus. Je kunt zien dat hier een eigenaar op zit met hart/liefde voor de zaak. Dan gaat het bij mij ook echt wel weer kriebelen. Zo'n eigen B&B..... Wie weet, ooit...... later dit jaar.....

Om 10:10 uur zat ik op de fiets, volledig ingepakt, merinowollen sokken, handschoenen aan, buff om..... mij kan niets gebeuren. Ik ga het in ieder geval niet koud krijgen!

Tot aan Mittenwald was het redelijk vlak. En ja Bert, Mittenwald ligt dus op de route en zag er mooi uit met al die beschilderde huizen, in de regen...
Daarna ging de klim beginnen. Eerst een stuk van 1.8 km 7-8%. Dat ging goed. In die klim ook de Oostenrijkse grens gepasseerd. Geen hekken..... Geen vluchtelingen.....Daarna 14 km 1-2%, dat merkte ik bijna niet eens. En dan het laatste stukje 600 m 9% en 800 m 3-4 (en even 8)%. Dat was pittig! Maar met een rustmoment ook dat stuk volbracht zonder te wandelen. En toen volgde de teleurstelling..... Geen bordje, geen hoogteaanduiding, niets..... Hè?! Volgens het boekje is het op dat punt 1.256 m. Tja, dat is natuurlijk niet echt hoog.

De afdaling was best lastig (9-10%). Natte weg, veel bochten (dus geen overzicht) en dat 7 km lang. Had het gevoel dat er rook van mijn remblokjes af kwam ;-)! Beneden lag het dorp Telfs. En was het inmiddels droog! In Telfs kop koffie met chococroissant gehad. In Oostenrijk wordt nog gewoon gerookt in cafe's etc blijkbaar. Stonden overal asbakken en er hing echt een rooklucht. Was al vergeten hoe vies ik dat vind. Maar mijn behoefte aan koffie en warmte was groter....

Het laatste deel was weer relatief vlak, hoewel relatief in dit geval niet volgens Nederlandse begrippen is. Ik vond er best pittige heuvels bij. Beetje Holtenberg omgeving idee. En dat noemen ze dan relatief vlak. Mijn einddoel was Roppen. Daar een Gasthaus/pension gezocht met WiFi. Alleen "leidde das das WiFi es nicht tut heute.... Gar nicht....". Jaja...

Dus dat worden geen foto's downloaden bij dit verslag en ook die van gisteren houden jullie nog van mij tegoed zodra ik een goede internet verbinding heb.

Vandaag 66.7 km gefietst. Fietstijd 4:42 uur. Stijging volgens Mio 855 m.

  • 24 Mei 2016 - 21:21

    Henk:

    hoi van jan deze adres gekregen zodat we je kunnen volgen wat we dus ook doen.
    maar ik dacht dat je naar het zuiden fietste dan wordt het toch steeds warmer en dan handschoenen aan?
    hoop voor je dat het weer wat beter wordt. ps mooie foto's.

    gr henk, ria hardwin, berwout

  • 24 Mei 2016 - 23:40

    Carla:

    Dat gaat voorspoedig. Nu de bergen door. Hoe houd je enkel deze klimmen?

    Geniet van de omgeving!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 16189

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: