Dag 16: Augsburg - Diessen am Ammersee - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 16: Augsburg - Diessen am Ammersee - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 16: Augsburg - Diessen am Ammersee

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Mei 2016 | Duitsland, Dießen am Ammersee

Zat vanochtend om ca. 9:45 uur op de fiets. Redelijke nacht gehad. Temperatuur was veel beter, daardoor wat beter geslapen en minder gekwaak gehoord. Maar 's ochtends was de binnenkant van de buitentent wel nat van de dauw. Heb de tent eerst later drogen en rustig aan de spullen ingepakt en broodje gegeten. Was vanochtend gelijk al lekker voor wat betreft de temperatuur.

Eerste deel van de tocht vandaag was langs de rivier de Lech. Was een onverhard fietspad maar wel van goede kwaliteit. Veel schaduw door bomen aan beide zijden. Heel erg lekker om zo te fietsen. Was ca 20 km lang. Ondertussen ook langs wat meertjes. Gezellig druk. Temperatuur was inmiddels boven de 25 graden, en het is zondag. Bij een van die meren zaten veel naakte mensen. Oeps, andere kant maar opkijken;-). Wel een mooi meer.

Vanaf Mering moest ik de Lech achter me laten en ging het door weilanden, heuvels en bossen. Veel minder schaduw op sommige stukken en zeker met klimmen behoorlijk gezweet. Om ca. 11:55 uur voor het eerst de Alpen gezien. Nog wel ver weg, maar toch duidelijk zichtbaar. Ohhhh, wat zijn die hoog! En mooi!

Even verder haalde ik een (eveneens) zwaarbepakte fietser in. Later bleek dit Wolfgang te zijn. Een Duitser die ook naar Rome wil fietsen, maar dat over meerdere jaren verdeelt. Was nu 5 dagen onderweg en ging nog 7 dagen fietsen. Had wel een fiets met elektrische ondersteuning.... Samen opgefietst en later geluncht in Geltendorf. Was een mooi, zeer schaduwrijk terras en gezellig!

De Ammersee was toen niet erg ver meer. Utting am Ammersee was de plek waar we de Ammersee zagen. Daar was ook de camping en eindpunt van de etappe. Maar ik had al besloten nog 10 km erbij te doen. Het was daar ook heel erg druk. Laatste deel ging dus langs die Ammersee en was prachtig.

Heb een kamer in een Gasthaus in Diessen am Ammersee. Erg mooi plekje, aan voetgangersgedeelte in centrum en ca 200 m van het meer. Daar, aan de oever van het meer, nog even boek gelezen nadat ik gedouched had. Heerlijk, wat weer een fijne dag! Vond het maar niks gisteren, zo'n rustdag.....

73.1 km gefietst vandaag. Fietstijd 4:26 uur. Stijging volgens Mio 494 m.

• 23 Mei 2016 - 06:53

Hans Houwen:

nu al verslaafd...hoe ga je dat doen als je weer thuis bent, auto verkopen ? :-)

• 23 Mei 2016 - 16:32

Fennanda:

Wauw Marja, petje af. Wat ontzettend leuk om jouw berichtjes te lezen. Je doet het super. Blij dat het met je enkel weer wat beter gaat. Zet m op!