Dag 7: Chiry Ourscamp - Chateaudun - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 7: Chiry Ourscamp - Chateaudun - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 7: Chiry Ourscamp - Chateaudun

Blijf op de hoogte en volg Marja

28 Mei 2017 | Frankrijk, Châteaudun

Vandaag 266 km afgelegd waarvan ca. 30 km op de fiets. Ik was die stacaravan campings, de troosteloze dorpjes, de eindeloze autowegen zonder schaduw en ook wel het alleen zijn zoooo zat dat ik de trein heb gepakt. Nu was dat al een avontuur op zich. Met de fiets in de trein. Vanochtend eerst ongeveer 20 km gefietst naar het station van Compiegne.

In de rij voor het loket trof ik een aardige Française (met een Amerikaanse moeder) de perfect Engels sprak. Die heeft mij bij het loket ook geholpen om de reis te bepalen en het kaartje te kopen.

Die eerste trein was een soort boemeltje waar de fiets, drie treden omhoog, door een hele smalle deur moest, dan door een heel smal gangetje en dan kwam ie in een speciale ruimte voor fietsen. De trein stopte in Parijs, Gare du Nord. De volgende trein ging een kleine 2 uur later vanaf Gare du Austerlitz. Dus op de fiets met volle bepakking dwars door Parijs. Viel reuze mee! Best veel fietsstroken en geen opdringerige auto's of zo. Onderweg nog even geluncht en ik was ruim op tijd voor de tweede treinrit. Dit was een veel nieuwere en ruimere trein, dus fiets mee was hier geen probleem. Ik had een kaartje gekocht tot Vendome. In de trein zag ik welke stops hij maakte en ik besloot wat eerder uit te stappen, in Chateaudun.

En eindelijk......., een "normale" camping, met jawel, medefietsers. Gerda en Henri uit Almere. Die volgen de route ook maar gaan helemaal naar Santiago. Met hen ook gezellig op het terras voor Domino Pizza's een pizza gegeten. Was best een leuk plein met veel restaurantjes en bars, maar op zondag eten serveren, ho maar! Iets drinken was wel mogelijk (dus "zat" worden was zeker gelukt) maar nergens iets te eten. Behalve dus.... bij Domino's!

Ik heb een er een goed gevoel over dat ik een stukje heb "overgeslagen". Het sfeertje is gelijk heel anders. Op de camping, het dorp, de fietspaden, alles. Heb er nu weer zin in! Oh en de WiFi is hier ook goed, maar ik moet de vorige dagen nog wel inhalen....

  • 28 Mei 2017 - 23:13

    Hallo Marja, :

    Fijn dat je het nu leuker vindt,en dat het mooi is dat je
    ook Nederlands. ontmoet hebt.
    Liefs pap en mam

  • 29 Mei 2017 - 00:01

    Els:

    Marja, niks moet alles mag. Blijf je hart volgen en zie wat er op je pad komt.

    Buiten de gebaande paden beleef je de mooiste dingen.

    Goede reis en geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 16094

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: