Dag 3, Rijkevorsel - Moorsel - Reisverslag uit Moorsel, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 3, Rijkevorsel - Moorsel - Reisverslag uit Moorsel, Nederland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 3, Rijkevorsel - Moorsel

Blijf op de hoogte en volg Marja

24 Mei 2017 | Nederland, Moorsel

Wat een saaie camping (Breebos)! Geen aanrader. Maar er zijn weinig campings in dit gebied, dus weinig alternatieven. Om 9.30 uur was alles ingepakt en zat ik op de fiets.

De beoogde camping vandaag lag op meer dan 100 km fietsen. Daarvoor waren er campings op ca. 50 en 60 km maar dat was wel wat dichtbij....

Eerste deel was aardig met een stuk langs het Netekanaal. Wind beetje opzij/tegen en redelijk zonnig. Weinig interessante plaatsjes onderweg. In Duffel heb ik geluncht. Dat was op ca. 42 km. Toen was ik al best moe. Daar, op het terras besloten dat ik niet voor de camping ging maar een hotelletje heb opgezocht. In Moorsel, even voor Aalst.

Het eerste stuk na Duffel was weer langs de Nete, maar daarna werd het errug saai. Fietspad direct langs een drukke 80-weg. Van de lelijke vervallen, uitgewoonde dorpjes en continue stoepje op stoepje af. Wind tegen......

Mechelen was als onderbreking leuk. Dat zag er gezellig uit met veel terrasjes en mooie pleinen. Het laatste stuk van van de route was wel weer mooi. Langs de Leirekensroute. Dit fietspad ligt op een oude spoorbaan die in 1876 werd aangelegd om Antwerpen te verbinden met Noord Frankrijk en de Kanaalhavens. De spoorlijn is in 1976 opgedoekt. Is vernoemd naar een van de eerste machinisten.

Vlak bij de Leirekensroute is het hotel. Zit in een prachtig pand en de kamer ziet er ook mooi uit. Ik wilde gaan eten bij de Italiaan in het dorp maar die had zogenaamd geen plek voor 1 persoon. Er waren veel tafels voor 6 personen vrij. Misschien dat deze allemaal gereserveerd waren.....? Dus in het hotel gegeten. Prijzig maar heeeeeeerlijk gegeten. Nu vroeg naar bed. Morgen beetje zelfde probleem met campings. Eentje na 60 km en dan na 102 km.... wanneer ik niet te veel verkeerd fiets en met de wind in de rug is dat te doen. Maar anders?

Vandaag gefietst 87,5 km
Fietstijd 5:06 uur
Hoogtemeters 535

• 24 Mei 2017 - 23:14

Jaap Starreveld:

Heet je reis nog steeds mijnwegnaarrome? Maar fijn dat we je weer kunnen volgen. Succes met de campings.