Dag 30: Cervia - Ponte Messa - Reisverslag uit Pennabilli, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 30: Cervia - Ponte Messa - Reisverslag uit Pennabilli, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 30: Cervia - Ponte Messa

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 Juni 2016 | Italië, Pennabilli

Was vanochtend op tijd wakker en had de slaapspullen opgeruimd (dus luchtbed, slaapzak, binnenslaapzak en kussen) en de kleding in de tasjes gedaan. Had de tent nog niet open gehad maar volgens mijn appje was het lichtbewolkt. Ineens druppen op de tent. Huh, druppen? Zal wel een klein buitje zijn. Beetje onweer in de verte. Ging steeds harder regenen en ineens flits/boem. Zo die was dichtbij! Ik hoorde ook verschillende uitroepen van schrik (inclusief die van mezelf....). Het bleef gelukkig bij de ene harde knal. Na een uur of zo werd het droger en heb ik de tent maar nat ingepakt.

Nederlandse buren in hetzelfde straatje een paar plekken verder vroegen of ik nog zin had in een kop koffie voor ik vertrok. Tuurlijk! Uiteindelijk zat ik pas even voor 10 uur op de fiets, uitgezwaaid en met de goede wensen van de Nederlandse en Belgische buren op de camping, maar was het wel nagenoeg droog. Eerst nog een stukje langs de kust en na Cesenatico het land in. Na een uurtje fietsen zag ik een andere zwaarbepakte fietser op een Santos fiets. Moet een Nederlander zijn en dat klopte. Theo uit Meppel. Met hem heb ik de rest van de dag ook opgefietst. Was een mooie etappe waarbij we fietsten langs/door dorpjes met namen als Santarcangelo di Romagna en Pietracuta om te eindigen in Ponte Messa. Daar was een supermooie en nette camping waar meer fietsende Hollanders waren. Anne uit Garnwerd en Roel en Susan uit het Gooi.

Het was vandaag relatief een vlakke etappe waarbij we redelijk ongemerkt toch al behoorlijk wat hoogtemeters hebben gemaakt. Morgen de echte klim.

Omdat het mooi weer was en de camping een zwembad had ben ik gaan zwemmen. Koud!! Water was zeker kouder dan 20 graden (dan voelt het wel koud om erin te gaan, maar als je dan even stevig doorzwemt wordt je wel warm). Ik heb ongeveer 20 minuten gezwommen met kippenvel op de armen en ik kreeg het niet warm. Dus maar onder de warme douche gegaan.

'S avonds hebben we met z'n 5en op de camping gegeten. Wijntje erbij, grote verhalen (over bergen, afzien, leuke dingen en vogels. Vogels? Ja vogels). Ik heb toch heel wat "gemist" deze tocht. Zowel Anne als Roel bleken vogelkenners te zijn. Zij hebben zwarte wouwen, groene spechten, uilen, valken, sperwers, bijzondere vinkjes en weet ik wat al niet meer gezien (en herkend!). Ik denk dat ik ze zonder het te weten misschien ook wel heb gezien ;-). De avond was in ieder geval reuze gezellig en 's nachts op de camping was er het gezang van ....... de nachtegaal (die gelukkig boven het gesnurk van een buurman uitkwam).

74.04 km gefietst. Fietstijd 4:40 uur.

  • 08 Juni 2016 - 19:24

    Frans Carbo:

    Hallo Marja,
    Vanuit het zonnige, nu noord Portugal. Zijn net met ons drietjes aangekomen in een dorp bij Porto. Zaterdag weer terug naar Nederland.
    Leuk die kampeerverhalen, ontmoet je nog eens geestverwanten. Zelfs een op een dure Santosfiets. Hier spreekt natuurlijk wel enige jaloezie. Ook nog een rohlofnaaf en aandrijfriem toevallig?
    In ieder geval veel plezier nog en de groeten aan alle fietsers. O ja en natuurlijk ook nog de groeten aan Paus Franciscus en vriend Jan.

    Groet Franciscus en Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 16160

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: