Dag 29: Cervia - Reisverslag uit Pinarella, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 29: Cervia - Reisverslag uit Pinarella, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 29: Cervia

Blijf op de hoogte en volg Marja

04 Juni 2016 | Italië, Pinarella

Een relatief rustige dag vandaag. Niet veel gedaan, voelde me ook niet fit. Eigenlijk voor het eerst dat ik moe ben. Vannacht ook meerdere keren uit de tent geweest. Da's ook niet bevorderlijk voor een goede nachtrust....

Ik heb een plek met veel bomen en dus schaduw. Voor vanochtend was dat fijn omdat het niet zo vroeg warm werd in de tent. Om even voor 8en opgestaan. Had ergens een klein zakje muesli gekocht en nu als ontbijt met melk genomen. Lekker! Daarna wilde ik vroeg naar het strand. Dat is niet helemaal gelukt omdat ik met verschillende Nederlanders en een Belgisch echtpaar aan de praat raakte. Vonden mijn reis reuze interessant en hadden heel veel vragen over van alles en nog wat. Het liep al tegen 10 uur dat ik op het strand was. Viel me tegen. Ik was wel "gewaarschuwd". Het strand is helemaal verpacht en staat vol met strandstoelen en parasols. Even op zo'n stoel gelegen maar was te kort voor mij (mijn hoofd lag net op de rand). Mijn handdoekje gewoon op het zand gelegd (was een van de weinigen) en wat gelezen. Sjonge, wat was het al warm. En druk. Voor en achter me langs liepen drommen mensen.... Om kwart over 11 had ik wel weer genoeg gezond (gezonnebaad?/zon gebaad?) en via een supermarkt (water + bananen voor morgen) terug naar de camping gelopen. Het was inmiddels bewolkt. Niet veel later kwam de eerste bui. Beetje onweer. Gelukkig hadden de Belgische buren me net uitgenodigd voor een kopje koffie, ik zat dus fijn droog bij hun onder de luifel van de camper. Aardige mensen en leuk gesprek gehad.

Daarna naar het centrum gefietst. Gezellig dorp. Was een grote markt met allerlei prullen en lokale eetdingen. Maar even gelaten voor wat het was maar zag er wel gezellig uit. Het heeft ook een haven en wat oude gebouwen. Maar ik was ook benieuwd naar het natuurgebied aan de noordkant van de stad. Er werd en wordt hier speciaal zout gewonnen. Dat gebeurt in een soort van natuurgebied. Zal vast heel mooi zijn, maar niet wanneer je daar op de fiets bent. Liep een 70 km weg door en daar mag je wel fietsen maar echt leuk is dat niet. Klein stukje het gebied ingefietst en toen geloofde ik het wel.

Tegen half 7 was ik terug op de camping en had ik nieuwe buren. Eerst 2 tenten en een stuk of 5 jongens/mannen en later kwam er nog een tent en 3 jongens bij. En tent opzetten en alles wat erbij komt kijken gebeurde op z'n Italiaans, dus met veel lawaai. Ik hoopte dat ze dat stad in zouden gaan om daar feest te vieren maar inmiddels is de BBQ ontstoken en is er veel drank aangerukt. Ben er bang voor dus.......

Wel wat gefietst maar zonder km teller en mag ook geen naam hebben..... Morgen maar echt weer een stukje fietsen, hopelijk met rustige darmen na een rustige nacht....

  • 06 Juni 2016 - 10:48

    Henk Van Schuppen:

    Hoi Marja,

    Wat is en blijft het toch een boeiend verhaal.
    Je maakt heel veel mee.Hele leuke en mooie dingen, maar ook irritante en lastige dingen.
    Ga maar weer lekker verder fietsen.
    Heel veel succes en hartelijke groeten,
    Henk.

  • 06 Juni 2016 - 22:12

    Arjan Tinge:

    Ha die Marja,

    Wat een verhalen kun jij schrijven zeg! Mooi om het mee te kunnen lezen.
    De Mio alweer aan de praat? Jij als ware ict-er ;-)

    Bij ons alles volgens plan en op orde. (Dan weet jij genoeg).

    Zet m op!

  • 06 Juni 2016 - 22:20

    Egbertje:

    Hoi Marja, Als ik je verhalen lees denk ik, wat moet dit een geweldige ervaring zijn. Ik heb respect voor je, dat je dit in je eentje doet. En wens je goede voortzetting naar Rome.Ik heb met Ma vandaag een rondje blauwe stad gefietst, zal maar niet vertellen hoeveel kilometer dat is. Succes en groetjes Egbertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16085

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: