Dag 26: Bidart - Hendaye - Bidart - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 26: Bidart - Hendaye - Bidart - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 26: Bidart - Hendaye - Bidart

Blijf op de hoogte en volg Marja

16 Juni 2017 | Frankrijk, Hendaye

Vandaag dan echt de laatste dag van de tocht. Vanochtend eerst in het dorp de VVV bezocht omdat op verschillende sites staat dat het laatste stuk lastig te fietsen is. Wellicht was er toch nog een andere fietsroute.... De dame bij de VVV was nog stelliger, zij stelde feitelijk dat je helemaal niet op de fiets naar Hendaye kon. Dat lijkt mij sterk! En van de Velodyssee had ze wel gehoord maar volgens haar stopte die in Biarritz. Dat deze tot (even na) Hendaye zou gaan wist ze niet. In het begin waren er nog wel (fiets) bordjes die ik heb gevolgd en ging de route over fietspaden of autoluwe wegen.

Op een gegeven moment waren er geen bordjes en kwam ik bij een hele steile afdaling. Even daarvoor had mijn Mio al "gezegd" dat ik naar links moest, maar ik dacht dat ik het pad langs de kust wel kon volgen.... Omdat ik ook al heel wat steile hellingen had gehad vroeg ik me af of dit wel de bedoeling was. Dus stukje terug en toen de wat grotere en drukkere weg gevolgd.

Voor mijn gevoel duurde het best lang voordat ik in Saint Jean de Luz was. Druk, toeristisch stadje, wel mooi en gezellig centrum. Kopje koffie gedronken op een terras bij de haven. Na Saint Jean de Luz ging de weg behoorlijk omhoog. De rest van de route was prachtig maar wel sterk stijgend en dalend en druk voor wat betreft verkeer.

Om ca. 11.45 uur was ik bij het Station van Hendaye. Ik had bepaald dat dit mijn eindpunt was. Officieel was het nog verder, bij de Spaanse grens, maar dit laatste stukje werd geadviseerd om de trein te nemen en daar had ik geen zin in.

Bijna dezelfde terugweg gevolgd. En toen wel die steile afdaling omhoog gefietst, voor ik er erg in had..... Stond bovenop uit te hijgen en kijk achterom en dacht, verrek, hier stond ik toen ik niet naar beneden "durfde"...... De weg erna was dus prima te doen.

Het was vandaag redelijk bewolkt weer. Zeker niet koud, weinig zon, maar ik heb het wel de hele dag droog gehouden.

In Bidart terug ook hier een terrasje gepakt. Was een trouwerij in de kerk en de mensen waren superchique gekleed. De dames droegen hakken..... mijn voeten deden al zeer als ik er alleen maar naar keek! En dan nog die keitjes..... Ai,.... au....

Om ca. 16.25 uur was ik terug op de camping en zit deze fietstocht er echt op. Nu nog ruim 2 weken vakantie met Jan.


Vandaag gefietst 56.4 km
Fietstijd actief 4.10 uur
Totale tijd 6.51 uur
Hoogtemeters 767

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 16081

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: