Dag 4: Moorsel - Tournai/Doornik - Reisverslag uit Allain, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 4: Moorsel - Tournai/Doornik - Reisverslag uit Allain, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 4: Moorsel - Tournai/Doornik

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 Mei 2017 | Frankrijk, Allain

Lekker geslapen in een echt bed. En fijn gedouched!

Tot Aalst was het nog een stukje langs de Leirekensroute. Na Aalst volgt de route het jaagpad langs het riviertje de Dender. Mooi stukje met de rietbegroeide oevers van de Dender, door populierenbosjes en weilanden. Inde verte zie ik langzaam heuvels dichterbij komen.

Via Ninove, Geraardsbergen tot Lessines min of meer de Dender gevolgd. Na Lessines ging het door weilanden en kleine dorpjes naar Tournai/Doornik. Dit is, samen met Tongeren, de oudste stad van België. De camping ligt voor Doornik. Morgenochtend dus eerst even kijken hoe mooi deze oude stad is.

Naam van de camping is l'Orient. De naam heeft iets exotisch.... de camping zelf was ok. Gelukkig wel een echte camping. Maar verder niet veel te beleven. Restaurant bij de camping was nog niet geopend. Ernaast was een recreatieplas waar je ook wat kon eten. Tot 18.00 uur..... Het meisje wat kwam vragen wat ik wilde drinken (want dat kon nog wel) zag mijn teleurstelling en kwam even later terug dat de kok nog wel iets voor me wilde maken. Overigens was ik nu in het Franstalige deel van België en sprak zij alleen Frans. Dus ik in mijn beste Frans een glas rosé wijn en de daghap besteld. Helaas is mijn zelfs mijn beste Frans dus niet zo goed en kreeg ik een rosé bier...... Ik durfde niet te zeggen dat ik eigenlijk een wijntje had gewild. Met kleine slokjes en niet door de neus ademend heb ik mijn eerste biertje sinds mijn studietijd in Zweden gedronken......

Lekker lang op het terras gezeten en genoten van alle eendjes en andere vogeltjes op het water.

Vandaag gefietst 89,4 km
Fietstijd actief 5:05 uur
Totale fietstijd 6: 21 uur
Hoogtemeters 559

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16071

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: