Dag 8 en 9: Chateaudun - Luynes - Reisverslag uit Luynes, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9: Chateaudun - Luynes - Reisverslag uit Luynes, Frankrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9: Chateaudun - Luynes

Blijf op de hoogte en volg Marja

30 Mei 2017 | Frankrijk, Luynes

Dag 8: Chateaudun - Chateau Renault

Afscheid genomen van de leukste camping tot nu toe. Eerste deel was erg mooi langs de Loir. Mooie fietspaden, veel schaduw. Prachtige panden langs de route. Onderweg mijn eerste kopje koffie in een barretje gedronken!

Het tweede deel was weer meer door het veld. Licht glooiend met af en toe best pittige hellinkjes. Ik lag mooi op schema om rond een uur of 4 op de camping te zijn. Helaas liep het anders. De route ging over een spoorlijn. De spoorlijn was er nog wel, de overgang niet. Heeft me behoorlijk wat tijd en kilometers gekost om weer op de goede route te komen. En toen ging het regenen. Niet heel hard maar toch.... Even getwijfeld of ik een camping eerder moest nemen. Maar die lag nergens bij. Dus doorgefietst.

Op ca 5 km voor de camping "route barree desde 3.5 km". Iemand in mijn beste Frans gevraagd of dit betekende dat ik met de fiets daar ook niet langs kon. Dit werd bevestigd. Toen werden die 5 ineens ruim 8 km! En dat klinkt niet zo erg, wat is nu 3 kilometertjes meer. Maar dat zit dan tussen de oren.....

Aardige camping. Mooie plekken. Weinig te beleven verder. Had 's middags warm gegeten in Vendome (lekker kipspiesjes met gegrilde groenten) dus bij de supermarkt wat eitjes en een bruin broodje gekocht en dat op de camping opgegeten. Geen WiFi.

Vandaag gefietst 86.3 km in 5:18 uur. Stijging 572 m.


Dag 9: Chateau Renault - Tours - Luynes

Eerst vanochtend op zoek naar het Chateau. Stond af en toe wel een bordje maar echt makkelijk te vinden was dit kasteel niet. Was wel een hele klim. Het kasteel is grotendeels gerestaureerd en in gebruik als gemeentehuis. Chateau Renault was vanaf 1540 tot de tweede helft van de vorige eeuw een belangrijk centrum van de leerindustrie. Het dorp zelf is ontstaan in de 11e eeuw! Rond 10 uur had ik het kasteel genoeg bewonderd en ging ik op pad voor het laatste stukje van het eerste deel, naar Tours.

Mooie glooiende omgeving. Niet meer zo bloedheet als de dagen hiervoor. Beetje zon, beetje wolken en niet al te veel wind. Prima fietsweer dus!

Onderweg niet al te veel leuke dorpjes, wel wat mooie panden en vergezichten. Om ca. 12.30 uur was mijn eerste ontmoeting met de Loire. En vlot daarna een leuk terras (aan de Loire) met veel mensen waar ik wat heb gegeten (en een glas rosé erbij). Nog ca 5 km naar het eindpunt in Tours.

Eerste indruk is dat Tours een mooie gezellige stad is. Paar drukke winkelstraten, mooie kathedralen en een prachtig oud stationspand. Maar de Kathedraal waar het eindpunt zich zou moeten bevinden heb ik gemist. Er stond ook geen adres bij maar waar ie zou moeten zitten volgens de kaart stond een heel modern, glazen gebouw. Heb ik maar een foto van de fiets voor het Station genomen.

Op een bankje in Tour heb ik gekeken waar mijn volgende overnachtingsplek zou zijn. In principe wil ik vanaf Tour de fietsroute langs de Loir doen. De eerste camping ligt echter op 29 km. Da's ruim 2 uur fietsen en daar had ik geen zin meer in. Aan de noordkant van de Loire ligt Luynes. En daar is een camping die op ca 12 km ligt. Dat vond ik beter. Zoek ik morgen de Loire wel weer op voor een verder kennismaking.

Totaal gefietst vandaag 56.3 km in 3:43 uur. Totale stijging 399 m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 16165

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: