Dag 33: Assisi - Reisverslag uit Santa Maria degli Angeli, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 33: Assisi - Reisverslag uit Santa Maria degli Angeli, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 33: Assisi

Blijf op de hoogte en volg Marja

08 Juni 2016 | Italië, Santa Maria degli Angeli

"Rustdag" om Assisi te bezoeken. Gisteren Assisi al zien liggen. Ziet er prachtig uit. Vanaf de camping gaat er 5 x per dag een busje naar de stad. De eerste om 10 uur. Die hebben we genomen. Daar troffen we ook een jongen/man die op de terugweg was. Heen had hij de route van Benjaminse gevolgd en nu deed hij de terugweg van Reitsma. Op de camping stond ook Wim. En namen we voor een paar dagen van Anne afscheid. Hij wil vrijdag in Rome arriveren want hij gaat maandag terug naar Nederland.

Om 10 uur was het al erg warm. Was 5 minuten rijden naar Assisi. Eerst naar de Baseliek van St. Franciscus. Bestaat uit een benedendeel en een bovendeel. Indrukwekkend, wat een gebouw! Mocht binnen geen foto's maken van de beroemde fresco's, maar het was erg mooi.

Het bovendeel kwam uit in een hoger gelegen deel van de stad. We zijn wat straatjes verder omhoog gelopen. Het werd al aardig druk en ook behoorlijk warm. Anne had gisteravond de stad bezocht en vond het toen rustig en qua warmte goed te doen. We besloten daarom met het busje van 12 uur terug naar de camping te gaan en dan om 18.30 uur weer naar de stad.

Op de camping even een wasje gedaan en wat gelezen.

Daarna weer naar Assisi. Nu de Baseliek links laten liggen en de andere kant de stad in gegaan. Hoog boven de stad ligt een ruïne waarvandaan je een erg mooi uitzicht moet hebben, de Rocca Maggiore. Via een aantal pleinen en kerken en heel veel trappen omhoog gegaan. Omdat het zo warm was geweest (en we ook best wel laat waren) was het uitzicht niet zo helder als we gehoopt hadden, maar nog steeds wel (een beetje) de moeite waard.

Op de terugweg in een restaurant gegeten Theo had zin in vis als hoofdgerecht. Gelukkig had hij een groot voorgerecht gehad want die vis was klein...... Nog nooit zo'n klein visje gezien :-)!

Terwijl we op het busje stonden te wachten onweerde het in de verte.

Niet gefietst vandaag.