Dag 34: Assisi - Massa Martana - Reisverslag uit Raggio, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 34: Assisi - Massa Martana - Reisverslag uit Raggio, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 34: Assisi - Massa Martana

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 Juni 2016 | Italië, Raggio

Vannacht regen en onweer. Vanochtend bewolkt en klein beetje regen. Wel redelijk geslapen maar te kort. Voel me niet super. Maag/darmen ook weer van slag (gisteravond na het eten al). Lekker gegeten. In een ristorante. Een menu genomen. Theo had een redelijk groot bord pasta als primi en vis als secundi piatti. Nou ja vis..... Je moest goed kijken wilde je op een mooi groot bord iets ontdekken wat op vis leek. Dat ieniemini stukje vis wat er lag was overigens wel lekker volgens Theo. Jammer genoeg heeft hij het me niet laten proeven ;-). We hebben er erg om moeten lachen en bij mij kwam de herinnering boven dat ik ook een keer zoiets heb gehad. Had ik alleen een secundi piatti besteld wat bleek te bestaan een een berg zeezout en daarop 5 gamba's..... Eet smakelijk!

Omdat het vandaag een korte etappe was rustig aan gedaan vanochtend. Om 10 uur vertrokken van de camping. Eerste deel ging een klein beetje naar beneden (of we hadden wind mee) en was erg mooi. Het was droog met af en toe zon. Het warmde wel snel op en het werd broeierig. Wat later ook de eerste donkere wolken.... Bij een paar barretjes koffie gedronken. De cappuccino kost hier echt niks. Vanochtend hadden we er een voor €1,-. En lekker! Dat was in Cannara. Daarna ging het voor de afwisseling weer eens regenen.
Door Bevagna gekomen. Een erg mooi, oud, middeleeuws stadje. Was het even bijna droog. Tot zover was de route redelijk vlak. Maar daarna!:
2,7 km 5%
1,3 km 4%
3 km 4%
1,2 km 1-3%
3 km 3-4%
1,4 km 1-3%
Dus ruim 12 km stijgen. Ergens in het begin was mijn versnelling "stuk" gegaan en kon ik alleen nog maar in de eerste fietsen. Omdat we bijna alleen maar moesten klimmen was dit niet zo'n probleem. In Massa Martana weer een cappuccino gedronken en daar gevraagd in mijn beste Italiaans of er een fietsenmaker in het dorp zat. Er werd druk heen en weer gepraat en het halve dorp kwam erbij. Diverse malen hoorde ik de naam Marco vallen. Na enkele minuten kwam er een vrouw op ons af die Engels sprak en vertelde dat haar vriend veel van fietsen af wist en het vast wel kon maken. Hij werkt in een restaurant en ze zou hem wel even bellen wanneer hij vrij was. Dat was over een half uur en dan kwam hij wel baar bar Centrale. Op Marco gewacht, bleek het iets kleins te zijn (en wij hadden echt zelf ook wel gekeken....) en was het zo opgelost. Wilde er niets voor hebben, ook geen koffie oid. Wensten ons een hele goede reis verder.

Van daar was het nog een klein stukje naar het Agriturismo. Behalve camping hadden ze ook huisjes. Ik had behoefte aan een bed en een droge plek en koos voor het echte dak boven mijn hoofd. Ben erg blij met mijn keuze. Vanaf een uur of 8 regent het weer en best hard met soms een beetje onweer. Ook in Italie is het geen stabiele zomer!

Morgen weer een korte etappe (50 km) met veel klimmen. De camping aan het eind van deze etappe schijnt dicht te zijn dus misschien gaan we wel wat verder. Het weer lijkt ook morgen regenachtig te worden....

Vandaag gefietst 51,9 km. Fietstijd 3:47 uur.

  • 10 Juni 2016 - 21:00

    Roselina Gardien:

    Prachtige verslagen en foto's. Super gaaf stoere dame! Groetjes Roselina

  • 11 Juni 2016 - 21:34

    Geke:

    Hoi Marja,
    De laatste loodjes, geniet nog even van de laatste fietstochten en heel veel plezier in Rome. Petje af hoor, fietsen van Haren naar Rome!!!
    Groeten Geke

  • 11 Juni 2016 - 22:36

    Lammie:

    Hallo Marja
    Bijna je doel bereikt.
    Knap hoor.
    Een hele fijne vakantie samen.
    Groetjes Chris en Lammie

  • 12 Juni 2016 - 09:51

    Marian:

    Je bent er bijna! Erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken. En ik kan me voorstellen dat dit ook je bedoeling was, mensen onderweg ontmoeten en af en toe samen kunnen reizen.
    Vrijdag met een sabbatical soortgenootje, Jo, lekker tapas gegeten. Nu we weer in de zomer zijn aanbeland denk ik wel eens terug aan een jaar geleden, lekker zelf ruim 3 maanden vrij. Goed idee om dit in de komende jaren nog eens te doen.
    Heel veel plezier het laatste stuk en geniet van de reunie met Jan
    Liefs Marian

  • 12 Juni 2016 - 19:49

    Janneke :

    Hallo Marja, Als het goed is heb je het einde bereikt, super, geweldig ik doe het je niet na. Frans misschien wel, plannen zijn er immers al.Hij wil vast nog wel wat meer informatie dus misschien binnenkort maar een afspraakje bij ons in Zeegse,we laten het wel weten als we daar zijn. Ondertussen heb je Jan als het goed is nu ook weer gezien ik (wij) wensen jullie samen een fijne vakantie en geniet ook zonder fiets van Italië . Nou ja zo af en toe een dagje tussen door fietsen kan natuurlijk altijd. groetjes Janneke

  • 13 Juni 2016 - 04:19

    Joop:

    Hallo Marja,
    Als ik het goed begrijp ben je er bijna. Geweldig. En wat gaat de tijd snel. Ik hoop dat het geworden is zoals je het had voorgesteld.
    Ik zit nog ongeveer 7 dagen in de Rocky Mountains en dan beginnen de lange rechte wegen van Kansas. Op mijn blog www.crazyguyonabike.com/doc/joop kan je het allemaal lezen. Alles gaat prima.

    Groeten Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 16092

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: