Dag 31: Ponte Messa - Sansepolcro - Reisverslag uit Gricignano, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 31: Ponte Messa - Sansepolcro - Reisverslag uit Gricignano, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 31: Ponte Messa - Sansepolcro

Blijf op de hoogte en volg Marja

06 Juni 2016 | Italië, Gricignano

Goed geslapen vannacht. En vanmorgen op tijd wakker. Zonnetje schijnt maar nog niet op mijn plek. Binnenkant tent nat van condens. Spul "ontmanteld" en afzonderlijk in de zon gelegd. Rustig ingepakt. Naar een winkeltje gelopen en twee yoghurtjes gekocht voor ontbijt (met de muesli die ik nog had).
Even voor half 10 zat ik op de fiets. Vandaag een korte etappe van ca 47 km waarvan 30 km klimmen en 17 km naar beneden. Halverwege de klim begon het te regenen en ook te onweren. Ik was samen met Theo en we besloten even koffie te gaan drinken om te bekijken hoe de regen/onweer zich zou ontwikkelen. Op een gegeven moment werd het een beetje droog en besloten we het erop te wagen. Na ruim een kilometer kwam er een tunneltje waar we dan eventueel konden schuilen. Was niet nodig. Het onweer bleef dreigen vanuit verschillende kanten maar echt dichtbij is het niet gekomen. In de afdaling werd het droog. Afdaling was 17 km lang met 3-4%. Er waren twee stukjes vlak. Dan moest je dus even bijtrappen. Merkte je ook hoe koud het was. Met name de knieën waren helemaal stijf. In de afdaling was het 15 graden. Gevoelstemperatuur was nog veel lager. Wanneer je met 30-40 km/h de berg afkomt?...... Ik had weinig gevoel meer in mijn benen. Maar dat stuk ging wel heeeeel gemakkelijk en snel! Het stadje Sansepolcro was uitgestorven. Natuurlijk werkt het weer niet mee en het was tussen 12 en 16.00 uur..... Dus op zoek gegaan naar de camping. Deze ligt ruim 3 km van de route. We hebben iets meer gefietst maar uiteindelijk wel de camping gevonden. Het is een agriturismo camping. Bijna leeg veldje op een tentje na, Anne. Anne was ruim een uur eerder vertrokken en had ongelofelijk slecht weer gehad onderweg..... Vertelde hij.....

Met z'n drieën gegeten. Was lekker en super gezellig. Morgen ga ik waarschijnlijk weer met Theo fietsen. Etappe eindigt bij Assisi waar we beide ook een rustdag ingecalculeerd hebben. Anne niet. Die gaat door.

Gefietst vandaag 53 km (waarvan het grootste deel dus "berg/heuvel" op was. Fietstijd 3:46 uur.