Dag 26: Oriago - Fratta Polesine - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Marja - WaarBenJij.nu Dag 26: Oriago - Fratta Polesine - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 26: Oriago - Fratta Polesine

Blijf op de hoogte en volg Marja

01 Juni 2016 | Italië, Fratta Polesine

Het zou vandaag onbedoeld een lange, maar wel weer mooie rit worden. Ondanks dat ik gisteren vertelde dat ik niks plan kijk ik 's ochtends wel waar ik ongeveer uit wil komen. Omdat de temperatuur lekker is en een kleine kans op regen wilde ik wel graag kamperen. Dan was er een camping op ca 60 km en eentje op 70 km. Ik besloot voor die laatste te gaan (Agriturismo met een restaurant in de buurt). Maar goed zover was het natuurlijk nog niet.
Zat redelijk op tijd weer op de fiets. Mijn fiets mopperde nog wat...... dat ie me gemist had gisteren.... Ik mijn fiets ook....

Het was licht bewolkt en ongeveer 15 graden. De zon kwam er al snel goed door en er was weinig wind. Het eerste deel was hetzelfde als 2 dagen geleden maar nu de andere kant op. Na ongeveer 18 km kwam ik bij Stra en nu dus naar het zuiden afgebogen. Onderweg niet heel veel bijzondere dorpjes. Weilanden, afgewisseld met een dorpje, veldje met graan en klaprozen, en een deel van de route volgde de loop van een riviertje via een dijk. Dat lijkt zwaar overdreven maar blijkbaar kan dit nu onschuldige riviertje flink breder worden en is die dijk echt nodig. Het nadeel van deze dijk is wel dat er heel weinig schaduw was. Bacchiglione heet het riviertje. Rond half 12 kwam ik voorbij een redelijk grote supermarkt. Daar heb ik toen eten gekocht voor de lunch, salade, brood, toetje en muesli (dat was voor op de camping met yoghurt of melk). Dit een uurtje later opgegeten bij een kerkje. Er waren weinig gelegenheden onderweg waar je kon zitten (bankje, picknicktafel oid). Bij de kerk lagen grote stenen die prima zaten.
Inmiddels had ik al ruim 50 km gefietst en kwamen er duidelijk meer wolken. Zo'n 20 km later kreeg ik inderdaad een bord waarop stond restaurant, agriturismo. Da's mooi op tijd, het was nog geen 3 uur. Kom ik aan, daar waar ik denk dat het moet zijn, is er niemand. Alleen 2 lief uitziende ezels. Eindje verder gefietst, maar dat liep dood. Terug en ander pad genomen. Dicht hek waarop stond dat het restaurant alleen donderdag t/m zondag geopend was. Er was ook wel iets wat leek op een kampeerveldje. Misschien hadden ze siësta..... Maar in ieder geval stond er niemand en niks op het veldje, dus erg gezellig was het toch niet. Mede omdat het toch nog vroeg was besloten om verder te fietsen. Het enige probleem is dat de volgende camping pas aan het eind van de volgende etappe is, in Ferrara, en dat is nog ca 60 km verder. Het eerste grotere dorp is op ca 27 km. Daar waren wel aardig wat overnachtingsmogelijkheden. Om daar te komen kwam ik voorbij Monselice. Het oude deel van het dorp ligt tegen een geïsoleerde vulkaanrestant van de Coll Euganei aan. Op de top staat een oude kasteeltoren.

Uiteindelijk dus terecht gekomen in een auberge, Palladio, in Fratta Polesine. Zit ik nu te eten. Eigenaren spreken geen woord over de grens maar zijn erg enthousiast. Vooraf kreeg ik eigengemaakt brood, specialité! En als primi platte 3 verschillende soorten huisgemaakte pasta. Had al om een piccolo portie gevraagd. Kwam ie ook weer heel enthousiast mee aanzetten dat het allemaal zelfgemaakt was. Specialité! En daarna nog pollo als hoofdgerecht, niet verteld of deze ook zelfgemaakt was ;-). Nu zit ik dus uit te buiken en nog wat wijn te drinken. Denk dat ik wel een half liter heb gekregen (een middelgroot karaf) En ook nog een half liter water. Moet goed drinken met dit warme weer..... Straks hoef ik alleen maar een trap op om in bed te rollen....

Vandaag gefietst 106.2 km. Fietstijd 6:08 uur.

Heb ook besloten om morgen na Ferrara de hoofdroute te blijven volgen.

  • 01 Juni 2016 - 22:51

    Carla:

    Hmmm ziet er lekker uit, zo te zien wel een kleine portie gekregen :-) lekker stuk gefietst. Heb je straks nog wat tijd over als je bijzondere dingen tegen komt onderweg. Succes morgen (met zoveel wijn op ;-))

  • 02 Juni 2016 - 18:52

    Jaap Starreveld:

    Wat mooi dat iedere dag weer zo'n spannend avontuur is.
    Gisteren in een keer al je vorige etappes gelezen. GEWELDIG.!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 16166

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: