Dag 19: Roppen - Pfunds - Reisverslag uit Stuben, Oostenrijk van Marja - WaarBenJij.nu Dag 19: Roppen - Pfunds - Reisverslag uit Stuben, Oostenrijk van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 19: Roppen - Pfunds

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 Mei 2016 | Oostenrijk, Stuben

Wat denk je toen ik vanochtend uit het raam keek ....... ZON! OK, ook wat wolken maar in ieder geval geen grijs weer. Had nu ook een veel betere kijk op de bergen. Omdat morgen de Reschenpas op het programma staat wilde ik vandaag fietsen tot het laatste dorp ervoor. Dat is Pfunds (ligt op 970 m). Leuk dorp helemaal ingericht op fietsers en motorrijders in de zomer en natuurlijk skiërs in de winter.

Bijna de hele weg liep langs, of in de buurt van, het riviertje de Inn. Het laatste stuk gisteren trouwens ook. De Inn is soms een onstuimige smalle rivier en op andere plekken rustig en heel breed. Geldt ook voor het dal waardoor ie stroomt. Soms heel breed, soms heel smal. Zeker bij die smalle gedeeltes houdt dat in dat er behoorlijk geklommen moet worden.

Tot aan Landeck ging het wel gemakkelijk. Lekkere temperatuur, prachtige bergen (met sneeuw op de toppen), mooie bloemenvelden. Wat wil een mens nog meer. In Landeck een kopje koffie gedronken. Daarna ging het minder (wat er in die koffie gezeten heeft ;-)). Benen waren ineens loodzwaar en dat gold ook voor de weg. Op en af (en dan natuurlijk veel meer op dan af), wind tegen, weinig schaduw en oplopende temperatuur.

De laatste 20 km had ik het echt zwaar! Ik was dan ook blij toen ik zag dat Pfunds nog 4 km was. Dat moest nog wel lukken...... Zucht! Vanochtend dacht ik nog aan kamperen. Maar omdat ik best moe ben en ik morgenvroeg vroeg op pad wil toch maar gekozen voor een pension. Had er 3 opgeschreven uit het boekje van Reitsma en de eerste die ik tegenkwam had plek. Mooie ruime kamer met balkon op zonzijde. Na het douchen heb ik op dat balkon, in de zon, mijn boek uitgelezen. Dat was wel even lekker.

Daarna door het dorp naar de supermarkt gewandeld om wat bananen te kopen en een bakje yoghurt met muesli. Had ik zo'n zin in. Gelijk op mijn kamer de yoghurt opgegeten. De bananen zijn voor morgen! Toen op zoek naar een restaurant waar ze Zwiebelrostbraten hebben, een typisch Oostenrijks gerecht volgens Jan. Gevraagd bij de receptie en die heeft even gebeld met een restaurant waarvan ze dachten dat die het op de menukaart zouden hebben.... En dat was ook zo. Is inmiddels op en was lekker. Keer weer wat anders dan schnitzel...

Vandaag gefietst 59.5 km. Fietstijd 4:09 uur. Totale stijging 603 m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 16075

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: