Dag 17: Diessen am Ammersee - Klais - Reisverslag uit Klais, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 17: Diessen am Ammersee - Klais - Reisverslag uit Klais, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 17: Diessen am Ammersee - Klais

Blijf op de hoogte en volg Marja

23 Mei 2016 | Duitsland, Klais

Van 28 naar 8...........graden. Sjonge, wat een verschil! Kunnen we niet middelen ;-) 2 dagen van 18 graden was ook lekker geweest. Vandaag dus maar 8 graden en op het eerste halve uur fietsen na, regen. Zonde dus. Was op zich een mooie rit. En ik had de bergen steeds dichterbij moeten zien komen... Helaas, alles zat potdicht en ja, ik heb wel bergen gezien maar toen fietste ik er al midden in!

Eerst nog even naar de Marienmunster gefietst in Diessen. Dit schijnt een van de mooiste rococo kerken van Beieren te zijn. Van buiten was ie mooi. Van binnen overweldigend! Wolfgang had gezegd dat ik daar ook een pelgrimsstempel kon halen. Gedaan en daarna op pad. Na 20 minuten kwam Wolfgang erachter dat hij zijn rugzak bij de kerk was vergeten. Hij terug en ik alleen verder. Even daarna ging het dus regenen. Eerste stuk was door velden en heuvels naar Weilheim in Oberbayern. Daarna ging het redelijk omhoog, o.a. 2 km met 3 - 5% stijging. Daarna op en af via wat kleine dorpjes naar de Riegsee en verder naar de Staffelsee. Aan dit meer ligt Murnau am Staffelsee waar ik geluncht heb. Leuk plaatsje met veel winkels en eettentjes.

Voor en na de lunch had ik het koud! Ik heb geen idee hoe koud het toen was maar volgens mij nog minder dan 8 graden. Later werd ik wel weer wat warmer. Kwam ook omdat een heel stuk van de route in de luwte langs een rivier liep. Dit was onverhard maar wel prachtig. Het riviertje kwam volgens mij rechtstreeks uit de bergen, stroomde snel, en had water heeft zijn grijs/groen/blauwe kleur. Erg mooi stuk van in totaal wel zo'n 24 km tot even voor Garmisch Partenkirchen. Leuk dorp maar ik wilde nog een beetje verder fietsen om het eerste deel van de klim vandaag te doen in plaats van de hele klim morgen. En had geen zin om het regenpak uit te trekken voor een kop koffie (daar had ik dan wel weer erg veel zin in, of warme chocolademelk....) en dan het natte kloffie weer aan voor het laatste stukje.

Hierin zat het eerste deel van de klim naar de Buchener Hohe, de eerste pas. O.a 3 km 5%, 1,2 km 2-4% en 900 m 3-4%. Tot Klais. Is op ca. 945 m hoogte! Hier heb ik een kamer in een Gasthaus/pension genomen. Mooie ruime kamer en lekker warm. Ontzettend aardige gastheer en -dame! Helaas waren ze vanavond dicht voor wat betreft het restaurant gedeelte en moest ik toch nog weer de regen in voor een restaurant op ca 15 minuten loopafstand. Ik mocht wel de plu lenen...

Vandaag 84,9 km gefietst. Fietstijd 6:11 uur (eigenlijk veel te lang....)

  • 24 Mei 2016 - 06:11

    Bert Koster:

    Hoi Marja, ik wens je vandaag een regenvrije warmere fietsdag toe. Mooi dorp in de buurt is Mittenwald met mooie schilderingen op de muren van de huizen. Het dorp bekend als dorp van de vioolbouwers. Ik hoop dat het als start op je route over de Alpen ligt. Gute reise weiter! Groetjes van Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 16089

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: