Dag 13: Ellwangen - Dillingen an der Donau - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 13: Ellwangen - Dillingen an der Donau - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 13: Ellwangen - Dillingen an der Donau

Blijf op de hoogte en volg Marja

19 Mei 2016 | Duitsland, Dillingen an der Donau

Vanochtend regen. Niet zo veel, maar meer dan genoeg voor regenpak + overschoenen en een natte weg. Dat laatste maakt vooral uit wanneer je onverhard fietst. De ondergrond zuigt je fiets bijna vast en alles zit onder de modder. De fiets zelf, maar ook de tent, de tassen en ikzelf (vieze broek tot kniehoogte). En het levert minder mooie foto's op ;-).

Halverwege de dag werd het droog en ik heb de zon nog (heel) even gezien.

Al vanaf het begin zag ik in de verte, hoog boven alles uit, een schloss. Toen ik dichterbijkwam foto gemaakt en gedacht dat ie toch wel erg mooi en hoog gelegen was. Wist toen nog niet dat ik daar langs moest. Was 600 m met 4% en 2 km met 6-7% stijging. Gelijk ook het zwaarste gedeelte van deze etappe!

Weer een mooie rit met glooiende heuvels en aardige dorpjes die wel erg rustig waren en veel gesloten horeca (in ieder geval in het dorp waar ik wilde lunchen).

Mooi op tijd in mijn hotel in Dillingen aan de Donau. De Donau! Ik ben al tot de Donau gekomen. Vanavond de kilometers bij elkaar opgeteld en met vandaag erbij heb ik nu 1.013,3 km gefietst!

In Bad Wimpfden had ik kort een Nederlands stel getroffen die ook naar Rome fietst. Ik kwam ze vandaag weer tegen. Het zijn Klaas en Sandra uit......jawel, Schipborg. Waarschijnlijk zie ik hen nu niet weer. Morgen fiets ik naar Augsburg en dan ga ik een "rustdag" houden. Zij fietsen door en gaan ook niet via Venetië (denken ze nu). Willen wel op dezelfde camping in Rome eindigen dus wie weet zien we elkaar nog in Rome. Zij hebben wel al veel Rome-gangers ontmoet op de campings. Dus wie weet, wanneer ik straks ook (meer?) ga kamperen?!

Vanmiddag eerst naar de Donau gewandeld en daarna het oude centrum bezocht. Ook dit is weer een leuk plaatsje met veel kleurige, ontzettend goed onderhouden panden en pandjes. Omdat het koud en minder fijn weer is waren de terrassen leeg, maar ik denk dat het hier met de zomer erg druk en gezellig is.

Vandaag gefietst 69,8 km. Fietstijd 4:16 uur. Stijging volgens de Mio 503 m.

  • 23 Mei 2016 - 06:48

    Hans Houwen:

    Hoi Marja, dat is al meer dan dat ik in totaal dit jaar op de fiets heb gezeten. Knap en je gemiddelde snelheid, zeker dagen achtereen, is niet gek. Keep it going !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dillingen an der Donau

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 16088

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: