Dag 11: Bad Wimpfen - Braunsbach - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 11: Bad Wimpfen - Braunsbach - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 11: Bad Wimpfen - Braunsbach

Blijf op de hoogte en volg Marja

17 Mei 2016 | Duitsland, Braunsbach

Vanochtend eerst een algemein medizin gebeld. Kon ik om 9 uur langskomen en dan moest ze even kijken wanneer er ruimte was. Om even na half 10 was ik aan de beurt. Haar conclusie was dezelfde als wat ik had verwacht: zware overbelasting. Ze vertelde me gelukkig niet dat ik niet verder mag. Wel raadde ze me aan om de afstanden de komende dagen wat te beperken. Bij zware inspanningen maximaal 2 uur fietsen en bij lichte maximaal 4 uur. Ook gaf ze me een recept mee voor een zwaardere variant Diclofenac-Natrium. Ze raadde me een enkelband aan. Die had ik zaterdag al gekocht en bij me. Werd door haar goedgekeurd. Bij elke vorm van beweging band om, dus ook bij lopen. Wanneer het dan met een dag of drie niet beter/duidelijk minder pijnlijk is, was het verstandig om rust te houden. Onder rust verstaat ze minimaal 3 dagen niet belasten...... Bij de apotheek de pillen opgehaald en terug naar hotel. Even voor elven zat ik dan eindelijk op de fiets.

De Neckar werd verruild voor de Kocher. Het fijne van fietsen langs een rivier is dat het met de hellingen doorgaans wel meevalt en landschappelijk gezien vind ik het vaak super mooi. Zo ook het dal of de dalen waar de Kocher doorheen gaat. Het was lekker fietsweer. Droog, af en toe een zonnetje, niet veel wind en een graad of 14.

Een deel van de route liep over een voormalig spoor. Daar waren her en der nog wat restanten van te zien zoals de oude spoorbruggen. De laatste 12 kilometer werden wat zwaarder. Daar zat een hele korte helling in van 10% en een langere met percentages tussen de 4 en 7%. Ik heb hierbij geen bijzondere last van mijn enkel gehad. Dus dat geeft een beetje hoop. Morgen is namelijk de zwaarste etappe van deel 1, tot Garmisch Partenkirchen. Daarin zitten een paar langere klimmen. Eventueel is er een uitwijk met de trein mogelijk. Eigenlijk wil ik dat niet, maar wanneer de enkel morgenochtend niet goed aanvoelt moet ik dat misschien wel doen. Aan de andere kant, wanneer dit niet lukt. Hoe moet het dan over een dag of 4/5 met die andere "klimmetjes", de Alpen?!

Omdat ik vanavond laat op de plek van bestemming was (even na 18.00 uur) wederom gekozen voor een Gasthaus ipv kamperen. De eigenaren hebben "ruhetag", maar de sleutel lag bij de achteringang van het hotel. Dat dit kan! Dat dinsdag voor veel restaurant/eetgelegenheden eigenaren een ruhetag is was ik al achter. Bijna alles was dicht onderweg. Uiteindelijk "gelunched" bij de Aldi, een banaan, 2 pain au chocolat en een sappie. En daar kun je ook best op fietsen.

Modder vanavond van mijn fiets afgehaald. Was inmiddels goed opgedroogd en ik heb de ketting ingesmeerd. Die is in ieder geval klaar voor morgen!

Vandaag 70.97 km gefietst. Fietstijd 4:37 uur (sorry dokter, is beetje te lang....).

  • 17 Mei 2016 - 21:47

    Joop :

    Dag Marja,

    Even een berichtje uit de US. Gelukkig vandaag voor het eerst mooi weer na 3 dagen somber en regen. Wat is fietsen dan mooi. Hopelijk gaat je enkel beter. Ik lees dat je al in Zuid Duitsland bent, wat gaat dat snel !
    Heel veel succes
    Joop

  • 18 Mei 2016 - 19:54

    Henk Van Schuppen:

    Weer boeiend verslag over de tocht van gisteren, maar ook niet zonder zorg begrijp ik.
    De trein rijdt gelukkig ook, dus als het moet, maak er gebruik van, maar ik begrijp goed dat je dan baalt.

    Heel veel succes en sterkte.
    Henk

  • 18 Mei 2016 - 23:07

    Pap En Mam :

    Hallo Marja,
    Hoe is het vandaag gegaan, vervelend zeg met de enkel,
    hopelijk helpen de medicijnen,en anders zou ik toch maar
    even een paar rust dagen nemen.
    We kijken elke dag uit naar jouw reisverslag.
    en wensen je alle goeds toe, en wees voorzichtig.
    Liefs en groetjes


    ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 16076

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: