Dag 8: Schwabenheim - Biebesheim - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu Dag 8: Schwabenheim - Biebesheim - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Marja - WaarBenJij.nu

Dag 8: Schwabenheim - Biebesheim

Blijf op de hoogte en volg Marja

14 Mei 2016 | Duitsland, Biebesheim

Dag begon niet zo fijn. Wel goed geslapen maar de pijn in mijn enkel was nog steeds heftig. Jan om kwart over 8 (uit bed, sorry) gebeld om te overleggen. En natuurlijk wist ik zijn antwoord wel.... maar wilde even zijn stem horen......

Gisteren was ik onderweg ook een schroefje verloren van de voordrager. 2 tie-rips brachten hiervoor wel uitkomst maar goed, als ik een fietsenboer zag, oid, kon die misschien het missende stukje leveren.

Op weg naar de route kwam ik langs een grote VW garage, met een werkplaats. Een alleraardigste jongeman heeft het moertje liggen en de boel weer voor me vastgemaakt. Fijn dat dit verholpen is. Nu die "rot-enkel" nog.....

Het eerstvolgende grotere dorp is Nieder-Olm. En die had niet een maar 3 apotheken. Bij de eerste kreeg ik een wat zwaardere pijnstiller mee. Deze had geen enkelband. Verwees me naar een van de 2 andere. Daar heb ik een simpele band gekocht en gelijk omgehouden. Geld gepind (je kunt in Duitsland best vaak alleen contant betalen, bijvoorbeeld in restaurants). Een dame bij de pinautomaat gevraagd waar ik hier een lekker kopje koffie kon krijgen. Vlakbij om de hoek. Was inderdaad een leuk ding. Beneden koffie/thee/taart en boven "prullen voor in huis". Koffie genomen met aardbeien-tiramisutaart. Het was inmiddels bijna 12 uur en ik had nog maar 15 km gefietst.

Daarna rustig verder gepeddeld. De omgeving was ook rustig. Niet zo mooi als de laatste 2 dagen langs de Rijn. Ook veel minder fietsers (was ook gevoelig kouder). Wel veel vogels gehoord en konijnen gezien.
Bij Nierstein de Rijn met een pontje overgestoken. En wie waren daar ook.... het echtpaar waar ik gisteren mee voor het spoor stond te wachten!

Om 15.30 op een bankje in de zon wat overnachtingsplekken gebeld. Paar waren vol en een paar andere kwam ik op een bandje terecht. Was vlak bij Biebesheim en daar stond in het gidsje van Reitsma ook een hotel vermeld. En weer trof ik daar hetzelfde echtpaar, klein wereldje soms! Gelukkig had dit hotel een kamer vrij en tv met een zender waar het songfestival op wordt uitgezonden. Eindigt mijn dag toch nog goed!

56.5 km gefietst. Fietstijd 3:44 uur.

  • 14 Mei 2016 - 23:39

    Janneke :

    Hè meid zet hem op doe even rustig aan dat is soms ook nodig, bovendien Douwe beveelt ons dat ook aan. Slow down. Ik wen sje verder veel succes en bewonder je nu al ik had dit in mijn eentje niet gehaald. Lees ieder avond vol bewondering je verslag van de dag. Groetjes Janneke

  • 15 Mei 2016 - 12:35

    Pap En Mam :

    Hoi Marja,
    Mam heeft een reactie gegeven maar we weten niet of die wel is overgekomen,
    maar wel of niet,we proberen het opnieuw.
    We hopen dat het met je enkel mee zal vallen.
    MAAR neem niet te veel risico,dat is het niet waard.
    We wensen jou veel succes.We zijn TROTS op je pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Actief sinds 16 April 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 16078

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 12 Juni 2017

Zuid Frankrijk

07 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Rome

Landen bezocht: